• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402081611566
  • خبرنگار : 50037

برگزاری بیش از ۳۰۰۰ نفرروز برنامه آموزشی برای کشاورزان فامنین

برگزاری بیش از ۳۰۰۰ نفرروز برنامه آموزشی برای کشاورزان فامنین

ایسنا/همدان مدیر جهادکشاورزی شهرستان فامنین از برگزاری بیش از ۳۰۰۰ نفرروز برنامه‌های مختلف آموزشی برای کشاورزان این شهرستان در شش ماهه نخست امسال خبر داد.

منصور خزائی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش آموزش و ترویج کشاورزی در توسعه پایدار روستایی اظهار کرد: آموزش از نقش مؤثری در ارتقاء قدرت بازدهی کشاورزان برخوردار بوده و آنها را قادر می‌کند تا از پیشرفت‌ها و یافته‌های علمی و تکنولوژی استفاده کنند و میزان تولید خود در واحد سطح را افزایش دهند.

وی ادامه داد: با توجه به اهمیت موضوع آموزش و نامگذاری سال ۱۴۰۲ توسط فرماندار شهرستان فامنین به نام «نهضت آموزش»، برنامه‌های متنوعی در دستور کار اداره ترویج و آموزش کشاورزی شهرستان قرار گرفت و در همین رابطه در شش ماهه نخست امسال ۳۲۱۷ نفرروز برنامه‌های مختلف آموزشی در قالب کلاس، کارگاه، بازدید آموزشی- ترویجی، دوره مهارتی روز مزرعه و آموزش‌های انفرادی و چهره به چهره اجرا شد.

خزائی تصریح کرد: به منظور اجرایی شدن الگوی کشت در سطح شهرستان فامنین به صورت پایلوت کشوری در شش ماهه نخست امسال رویدادهای بزرگ ترویجی از جمله برگزاری همایش الگوی کشت، نشست مشورتی تبیین اصلاح الگوی کشت، نشست مشورتی با دهیاران با حضور مقامات سیاسی و امنیتی استان، شهرستان، معاون وزیر در امور زراعت و مسئولان ستادی و سازمانی و شهرستانی برگزار شده است.

وی خاطرنشان کرد: در اردیبهشت‌ماه سال‌جاری شهرستان فامنین میزبان برگزاری چهارمین کاروان ترویجی الگوی کشت ملی محصولات زراعی بود که در این رویداد طی دو روز چهار برنامه آموزشی ترویجی با محوریت موضوعات توسعه کشت محصولات کم‌آب‌بر، کلزا، معرفی محصولات جدید دیم و تنظیم و کالیبراسیون سمپاش‌ها برگزار شد.

خزائی با بیان اینکه در مرداد امسال نیز همایش بزرگ مددکاران ترویجی توسط مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فامنین با حضور مسئولان و مددکاران ترویجی شهرستان برگزار شده است، گفت: هدف از برگزاری این برنامه آشنایی هر چه بیشتر مددکاران که بازوان توانمند جهاد شهرستان در روستاها هستند، با برنامه‌های بخش کشاورزی و اطلاع‌رسانی این برنامه توسط آنها به کشاورزان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در آبان نیز پنجمین کاروان ترویج بهره‌وری الگوی کشت ملی محصولات پاییزه با برگزاری کارگاه آموزشی کشت مستقیم غلات دیم و تغذیه گندم آبی با حضور فرماندار شهرستان، محققان، کارشناسان ستادی و شهرستانی، کشاورزان پیشرو و مددکاران ترویجی برگزار شد که حضور فرماندار در این رویداد بیانگر اهمیت آموزش و ترویج کشاورزی در توسعه کشاورزی شهرستان است.

خزائی با بیان اینکه با توجه به نقش زنان روستایی به عنوان مدیران اقتصادی و مدیران نظام تربیتی خانواده، اهتمام جدی در آموزش این قشر مهم جامعه ضروری است، گفت: در همین رابطه طرح‌های مختلفی از جمله تولید محصولات گواهی شده و استاندارد، توسعه باغچه‌های سلامت و کاهش ضایعات محصولات کشاورزی و آموزش مهارت‌های کشاورزی برای بانوان در دست اجراست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha