• سه‌شنبه / ۱۶ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۰۵
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402081611805
  • خبرنگار : 50042

طرح‌های نظرسنجی، بازوی توانمند برای دستگاه‌های اجرایی استان گیلان

طرح‌های نظرسنجی، بازوی توانمند برای دستگاه‌های اجرایی استان گیلان

ایسنا/گیلان سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان از اجرای چهار طرح نظرسنجی ملی و استانی توسط مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران (ایسپا) شعبه گیلان از شهریور تا آبان‌ماه خبر داد.

محمد شادپور در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به فعالیت و هدف ایسپای گیلان اظهار کرد: مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) یکی از مراکز وابسته به جهاددانشگاهی است که در راستای توسعه علمی و تحقیقاتی کشور و با هدف رفع نیاز سازمان‌ها و نهادهای تصمیم‌گیر، ضرورت توجه به افکار عمومی و لزوم بهره‌گیری از مشارکت و دیدگاه‌های شهروندان در بهبود و توسعه امور کشور در عرصه‌های مختلف تأسیس شد.

وی با بیان اینکه مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران(ایسپا) یکی از ظرفیت‌های قابل توجه جهاددانشگاهی است، افزود: این مرکز به کمک اساتید دانشگاهی، پژوهشگران زبده و کادر مجرب و چابک می‌تواند در اجرای طرح‌های نظرسنجی بازوی توانمند برای دستگاه‌های اجرایی استان گیلان باشد.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی استان گیلان بیان کرد: این مرکز تاکنون طرح‌های مختلف افکارسنجی و تحقیقاتی را در حوزه‌های مختلف دینی، اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و سیاسی اجرا کرده است.

شادپور اصول بنیادین و اساسی ایسپا را در طراحی و اجرای فعالیت‌های پژوهشی و نظرسنجی عنوان کرد و گفت: تأکید بر به‌کارگیری معیارهای دقیق علمی و فنی، رعایت و حفظ موضع بی طرفی در قبال مسائل و موضوعات مورد بررسی، استفاده از پشتوانه اعتماد مسئولان و مردم به نهاد ارزشی جهاددانشگاهی و استفاده از نیروهای جوان و مستعد دانشگاهی و تکیه بر خلاقیت‌های جهادگرانه آنان در فعالیت‌های تحقیقاتی از دیگر رسالت‌های ایسپا هستند.

وی با اشاره به اینکه شهریور تا آبان‌ماه سال‌جاری تعداد چهار طرح نظرسنجی ملی و استانی توسط مرکز افکارسنجی(ایسپا) شعبه استان گیلان اجرا شده است، تصریح کرد: طرح‌های نظرسنجی انجام شده با موضوعات مختلف از قبیل طرح ملی «بررسی مسائل روز جامعه با محور انتخابات مجلس شورای اسلامی» با هدف سنجش مشارکت مردم در انتخابات و آگاهی آنان در خصوص زمان و نحوه برگزاری انتخابات به شکل میدانی انجام گرفت.

سرپرست معاونت فرهنگی سازمان جهاددانشگاهی گیلان افزود: طرح ملی «سنجش میزان اعتماد عمومی و بهبود نگرش مردم نسبت به نشان استاندارد» به روش انتخاب نمونه با حضور پرسشگر در میدان و انتخاب پاسخگو از بین تمام افراد واجد شرایط پاسخگویی(۱۵ سال) به بالا انجام شد و نظر شهروندان در خصوص آشنایی با سازمان استاندارد و کارایی این سازمان مورد سنجش قرار گرفت، طرح ملی «بزه‌دیدگی» و افرادی که طی یک‌سال اخیر مورد هرگونه بزه واقع شدن مورد سنجش قرار گرفتند.  همچنین طرح نظرسنجی استانی «میزان رضایت مشترکین شرکت گاز استان گیلان» در خصوص میزان رضایتمندی از خدمات‌رسانی شرکت گاز مورد سنجش قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه طرح‌های ملی مربوط به شعبه مرکزی افکارسنجی(ایسپا) بوده و شعبه استانی در اجرای پرسشگری همکاری داشته است، گفت: پرسشنامه شامل مجموعه‌ای از سؤالات نگرش سنجی بود که در سه بخش آگاهی سنجی، رضایت‌سنجی و الگوهای رفتاری افراد را شامل می‌شود و لذا تمامی مستندات و اطلاعات این طرح محرمانه بوده و حق استفاده برای مرکز محفوظ می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha