• شنبه / ۲۰ آبان ۱۴۰۲ / ۰۸:۱۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402082013916
  • خبرنگار : 50180

معاون جهاد کشاورزی استان:

به دنبال توسعه کشت چغندرقند پاییزه در کرمانشاه هستیم

به دنبال توسعه کشت چغندرقند پاییزه در کرمانشاه هستیم

ایسنا/کرمانشاه معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به افزایش بیش از دو برابری کشت چغندرقند پاییزه طی سال زراعی جاری در استان، گفت: در پی توسعه بیشتر کشت چغندرقند پاییزه در استان هستیم.

فرهاد شریفی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به گرایش بیشتر کشاورزان استان به کشت چغندرقند پاییزه در سال زراعی جاری، گفت: تاکنون شاهد کشت ۲۴۷۷ هکتاری چغندرقند پاییزه در مزارع استان بوده‌ایم که بیش از دو برابر سال زراعی گذشته بوده است.

شریفی افزود: سال زراعی گذشته ۱۲۰۰ هکتار چغندرقند پاییزه در مزارع استان کرمانشاه کشت شده بود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه در شهرستان‌های مناطق گرمسیری استان شامل شهرستان‌های قصرشیرین، سرپل‌ذهاب و گیلانغرب کشت پاییزه چغندرقند انجام می شود، تصریح کرد: توسعه کشت پاییزه چغندرقند پاییزه در استان به منظور استفاده از آب بارش های پاییزه و زمستانه و نیز تامین خوراک کارخانه های قند در فصول مختلف سال مورد تاکید وزارت جهاد کشاورزی است.

 وی با بیان اینکه کشت چغندرقند پاییزه در مناطق گرمسیر استان از اوایل پاییز شروع و تا اوایل آذر ماه ادامه دارد، ابراز امیدواری کرد: در ادامه شاهد کشت بیشتر چغندرقند پاییزه در مزارع استان باشیم.

وی یادآور شد: برداشت چغندرقند پاییزه اواخر اردیبهشت سال آینده انجام خواهد شد.

وی در ادامه با اشاره به در حال برداشت بودن چغندرقند بهاره از مزارع استان، گفت: تاکنون بیش از۵۸۰ هزار تن چغندرقند در استان تولید و برای فرآوری روانه دو کارخانه قند داخل استان و شش کارخانه قند خارج از استان شده است.

وی افزود: پیش بینی می شود تولید چغندرقند بهاره در مزارع استان در مجموع به قریب ۸۰۰ هزار تن برسد.

 انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۸-۲۰ ۰۹:۰۳

توسعه کشت چقندر استان بدون توجه به صنایع تبدیلی و عدم افزایش ظرفیت کارخانه های قند استان فقط باعث هدر رفت منابع آب و خاک استان و سرازیر شدن ارزش افزوده این محصول استراتژیک به کارخانه های قند استانهای اصفهان و خراسان می شود . واقعا چرا قابل توجه نمایندگان محترم استان در مجلس! لطفاً پیگیری فرمایید .