• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402082115165
  • خبرنگار : 50187

ایسنا از نخستین کنسرسیوم اشتغال کشور گزارش می‌دهد

از گلایه معاون استاندار از بیکاران کرمانی تا نیاز ۵۰۰۰ نفری در شهرک‌های صنعتی

از گلایه معاون استاندار از بیکاران کرمانی تا نیاز ۵۰۰۰ نفری در شهرک‌های صنعتی

ایسنا/کرمان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با گلایه از بیکاران استان گفت: دوره جوش آرگون در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شده و فقط دو نفر ثبت نام کردند و افراد بیکار استقبال نکردند.

امیر حسن زاده امروز ۲۱ آبان ماه در اولین کنسرسیوم اشتغال ایران در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استان کرمان اظهار کرد: نرخ بیکاری استان به ۷.۴ درصد رسیده که از متوسط نرخ کشور پایین‌تر است و رتبه فضای کسب و کار از ۳۱ به ۱۲ بهبود یافته که نتیجه همدلی تیم استان در بخش خصوصی، دولتی و دانشگاه‌هاست و امیدواریم این کنسرسیوم این شاخص را تقویت کند.

وی بیان کرد: اکتشاف، صنایع پایین دستی و مهارت سه راهبرد ما در استان کرمان است که دو مورد اول نیز به مهارت برمی‌گردد و تقویت دانشگاه فنی و حرفه‌ای در اولویت استان قرار دارد تا رشته‌های موردنیاز صنایع را پوشش دهیم و نیازمند توجه مرکز کشور نیز به این دانشگاه هستیم.

حسن زاده تصریح کرد: کرمان استان معدنی بوده و دارد به صنعتی معدنی تبدیل می‌شود و اکنون به تولید شمش فولادی رسیدیم و تکمیل زنجیره ارزش در سرب و روی، کرمیت و ... آغاز شده و نیازمند نیروی ماهر و با تجربه هستیم.

معاون استاندار کرمان گفت: صنایع کوچک و آراندی‌ها می‌توانند به صنایع بزرگ کمک کنند و این نیازمند نیروی ماهر است و باید با کمک همه دانشگاه‌ها کار را جلو ببریم.

وی تصریح کرد: میزان ذخایر معدنی قطعی در شمال استان کرمان هشت میلیارد تن و در جنوب ۳۰۰ میلیون تن است که ظرفیت جنوب بیش از این عدد است و باید اکتشاف و حفاری انجام شود و در این راستا آموزش حفاری آغاز شده و هنور دوره تمام نشده، شرکت‌ها به دنبال جذب هستند.

حسن زاده اظهار کرد: با آینده‌پژوهی و نیازسنجی صنایع استان، آموزش‌های فنی و حرفه‌ای باید ارائه شود و در صورتی که فردی در حوزه نیاز صنایع استان کرمان مهارت داشته باشد، بیکار نمی‌ماند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با گلایه از بیکاران استان گفت: دوره جوش آرگون در دانشگاه فنی و حرفه‌ای برگزار شده و فقط دو نفر ثبت نام کردند و افراد بیکار استقبال نکردند در حالی که وقتی استاندار و ما را می‌بینند تقاضای کار دارند.

وی تصریح کرد: فرهنگ کار باید در استان کرمان تقویت شود و جوانان وارد این حوزه‌ها (فنی) شوند.

به گزارش ایسنا، میجانی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان کرمان نیز در این مراسم اظهار کرد: یکی از چالش‌های ما در صنایع کوچک و متوسط این است که نیروها مهارت پیدا می‌کنند و به صنایع بزرگ منتقل می‌شوند که با ایجاد کنسرسیوم، همه آموزش می‌بینند و نیاز همه تامین خواهد شد.

وی با بیان اینکه ۴۹ شهرک و ناحیه صنعتی با اشتغال ۳۵ هزار نفری در استان کرمان داریم، تصریح کرد: به ۵۰۰۰ نفر نیروی آموزش‌دیده نیاز داریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha