• یکشنبه / ۲۱ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۷
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402082115258
  • خبرنگار : 50534

استاندار زنجان:

اختیارات استانداران برای گره‌گشایی مشکلات استانی باید افزایش یابد

اختیارات استانداران برای گره‌گشایی مشکلات استانی باید افزایش یابد

ایسنا/زنجان استاندار زنجان گفت: بهره‌وری به معنی این نیست که سازمان برنامه و بودجه آن را تعریف کرده است، بلکه مشکل در بهره‌وری منابع است؛ در واقع امروز ساختار اختیارات عمودی است و استانداران قدرت عمل ندارند.

محسن افشارچی ظهر امروز ( ۲۱ آبان‌ماه) در پنجمین اجلاس سالانه مجمع بسیجیان استان زنجان، با بیان اینکه باید اختیارات استانداران برای گره‌گشایی مشکلات استانی افزایش یابد، اظهار کرد: در دیدار با رئیس‌جمهور عنوان شد اختیارات استاندار بسیار پایین است و عملاً نمی‌توانیم در بسیاری از موارد گره‌ها را در استان بازگشایی کنیم. 

وی افزود: بهره‌وری به معنی این نیست که سازمان برنامه و بودجه آن را تعریف کرده است، بلکه مشکل در بهره‌وری منابع است؛ در واقع امروز ساختار اختیارات عمودی است و استانداران قدرت عمل ندارند.

این مسئول با بیان اینکه در حال حاضر ۳۸ درصد اقتصاد استان را صنعت، ۱۵ درصد را کشاورزی و باقی را خدمات تشکیل می‌دهد، ادامه داد: باید در حوزه پژوهشی جدی وارد عمل شویم؛ هر چند خودمان واقف به قضیه هستیم که ۹۰ درصد این کارها با توجه به دلایل مختلف به نتیجه کامل نمی‌رسد.

وی با اشاره به مدیریت صحیح منابع، اذعان کرد: در رابطه با مباحث فرهنگی بایستی با روستاییان صحبت شود؛ سال گذشته طرحی ارائه شد که یک سری کنتورهایی که می‌توان نسبت مصرف برق و آب را از آن طریق اندازه‌گیری کرد، نصب شود.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه امروز بخش خصوصی در حال بزرگتر شدن است، افزود: به همین نسبت منابع ما تحت فشار قرار می‌گیرد؛ اما از این جنس تحقیقات باید بیشتر شود حتی مواقعی پیش می‌آید که صنعت‌گران به ما می‌گویند واردات منجر به کاهش فروش تولیدات داخلی است؛ اما واقعیت این است که واردات ارزان‌تر است و مردم به این سمت کشش دارند و بایستی در این راستا کارهای علمی انجام شود.

این مسئول با اشاره به ساختار جمهوری اسلامی در رابطه با فروش نفت و ردیف بودجه برحسب این موضوع، خاطرنشان کرد: علت شکل‌گیری این ساختار این است که متناسب با شکل‌گیری یک سری وزارت‌خانه یک سری دستگاه در استان‎‌ها تشکیل شده است؛ ساختار تزریق بودجه به این شکل است که ۸۵ درصد از بودجه به ستاد وزارت‌خانه رفته و فقط ۱۵ درصد به استان‌‎ها می‌رسد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha