• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۱
  • دسته‌بندی: کرمان
  • کد خبر: 1402082215901
  • خبرنگار : 50187

رئیس کل دادگستری استان کرمان:

استقرار دادستانی و مراجع انتظامی و امنیتی در شهرستان جازموریان ضروری است

استقرار دادستانی و مراجع انتظامی و امنیتی در شهرستان جازموریان ضروری است

ایسنا/کرمان رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: با توجه به موقعیت جغرافیایی و همجواری جازموریان با استان سیستان و بلوچستان و مسائل امنیتی خاص این شهرستان، ارتقاء ساختار قضایی این حوزه از دادگاه به دادگستری و همچنین راه‌اندازی دادسرای عمومی و انقلاب ضروری است.

حجت الاسلام ابراهیم حمیدی ۲۲ آبان ماه در نشست با امام جمعه، رئیس دادگاه بخش و فرماندار شهرستان جازموریان اظهار کرد: بایستی زیرساخت‌های اقتصادی، امنیتی و عمرانی جازموریان به وسیله دستگاه‌های متولی توسعه و تقویت شود.

وی با تاکید بر ارتباط مستقیم محرومیت‌زدایی و امنیت تصریح کرد: فقرزدایی و امنیت آفرینی دو روی یک سکه هستند و لازم است نهادهای حاکمیتی به شهرستان‌های محروم از جمله جازموریان عنایت ویژه داشته باشند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بر ارتقاء تشکیلات و مراجع نظامی، انتظامی و امنیتی در این شهرستان تاکید کرد و گفت: با وجود جرائم خشن در این حوزه قضایی، بایستی هر چه سریعتر نسبت به استقرار نیروهای انتظامی و پلیس‌های تخصصی در این شهرستان اقدام شود.

وی اتخاذ تصمیمات واحد در زمینه امنیت را در مولفه محرومیت‌زدایی موثر دانست و خواستار همکاری بیشتر دستگاه‌های حاکمیتی جازموریان با دادگاه قضایی شهرستان شد .

حمیدی در بخش دیگر سخنانش لازمه آبادانی یک منطقه را سیستم قضایی قوی عنوان کرد و گفت: با توجه به مسائل امنیتی خاص، قاچاق سوخت، اتباع بیگانه و ... احداث دادسرا و تقویت نیروهای قضایی و کادر اداری در شهرستان جازموریان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: دستگاه قضایی و انتظامی بایستی از ظرفیت ریش‌سفیدان و بزرگان طوایف در تامین امنیت، صلح و آشتی نهایت استفاده را داشته باشند زیرا خیلی از مسائل با ورود سران طوایف حل و فصل خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha