• دوشنبه / ۲۲ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۵
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402082216201
  • منبع : نمایندگی اردبیل

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل:

۸۶ درصد کشته‌های تصادفات در راه بیمارستان و داخل بیمارستان فوت می‌کنند

۸۶ درصد کشته‌های تصادفات در راه بیمارستان و داخل بیمارستان فوت می‌کنند

ایسنا/اردبیل فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان اردبیل ضمن اشاره به اینکه در ۷ ماه سال جاری با افزایش تصادفات در استان مواجه بوده‌ایم، گفت: ۸۶ درصد کشته های تصادفات در راه بیمارستان و داخل بیمارستان فوت می کنند.

سید حجت فتاحی ۲۲ آبان در نشست خبری خود با بیان اینکه رویکرد پلیس راهور استان در برخورد با تخلفات رانندگی ایجابی و سلبی است، افزود: رویکرد ایجابی رویکرد غالب پلیس راهنمایی و رانندگی استان است و رویکرد سلبی با رانندگان متخلف که رفتار پرخطر دارند، اتخاذ میشود.

وی ادامه داد: در سال های اخیر با کاهش تلفات مواجه بودیم اما در ۷ ماه سال جاری علیرغم فعالیت های پلیس راهور استان با افزایش تلفات در تصادفات مواجه شده ایم.

۵۷ درصد فوتی ها در تصادفات، عابرین پیاده بوده است

فتاحی اضافه کرد: در سال جاری در داخل شهرستان های استان ۲۷ نفر در تصادفات فوت کرده اند که با افزایش ۱۷ درصدی کشته ها نسبت به سال قبل روبرو بوده ایم و همچنین ۵۷ درصد فوتی ها در تصادفات، عابرین پیاده بوده است.

فرمانده پلیس راهنمایی و رانندگی استان افزود: عابرین پیاده موازین قانونی ترافیکی را رعایت نمی کنند و کشته های تصادفات معمولا سن بالا بوده اند.

وی گفت: ۱۴ درصد مصدومان در صحنه فوت کرده اند و ۸۶ درصد نیز در راه بیمارستان و خود بیمارستان فوت کرده اند.

وی این تعداد از فوتی را در بیمارستانهای استان قابل بررسی توصیف کرد و افزود: این میزان از حد نرمال کشوری بالاتر می باشد.

فتاحی یادآور شد: مؤلفه های مختلفی در کاهش تصادفات دخیل است و پای دستگاههای مختلف اجرایی برای کاهش تصادفات باید به میان کشیده شود.

این مقام مسئول انتظامی گفت: مهندسی ترافیک، فرهنگ سازی و اجرای مقررات لازمه مدریت صحیح در عرصه های ترافیکی است و در صورت مهندسی ترافیک و فرهنگ سازی درست، سهم اجرای مقررات کاهش خواهد یافت.

وی تصریح کرد: در سال جاری تاکنون ۱۳ هزار ۳۷۰ نفر بعلت سرعت غیرمجاز، ۳ هزار و ۸۹۲ نفر بدلیل سبقت غیرمجاز اعمال قانون شده اند و همچنین ۵۲ درصد سن رانندگان مقصر متخلف ۳۰ الی ۵۰ سال بوده و ۶۹ درصد رانندگان متخلف نیز مدرک تحصیلی دیپلم و فوق دیپلم داشته اند.

فتاحی اظهار کرد: عامل ۳۹ درصد تصادفات درون شهری به علت عدم توجه به جلو در هنگام رانندگی است و همچنین از ساعت ۴ عصر الی ۸ شب بیشترین تصادفات در داخل شهرهای استان روی داده است.

مهلت دو ماهه از ۱۰ آبان برای ترخیص خودروهای رسوبی

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مهلت قانونی برای ترخیص خودروهای رسوبی گفت: با هماهنگی دستگاه قضایی برای حفظ بیت المال تسهیلات ویژه برای مالکان آنها جهت ترخیص در نظر گرفته شده است و موتورسیکلت هایی که بیش از شش ماه در پارکینگ بمانند و سایر وسایط نقلیه رسوبی که بیش از یکسال در پارکینگ مانده اند از ۱۰ آبان به مدت ۲ ماه فرصت برای ترخیص داشته و در غیر اینصورت در حکم وسایل نقلیه رهایی محسوب و تصمیمات لازم اتخاذ خواهد شد.

فرمانده پلیس راهور استان اظهار کرد: طبق دستور قضایی با رانندگان متخلف حرفه ای که حرکات نمایشی انجام میدهند و سلب آسایش و آرامش عمومی را موجب میشوند، برخورد قانونی خواهد شد و برای بار اول خودرو به مدت ۷ روز و برای بار دوم به مدت ۱۵ روز و برای بار سوم به مدت یک ماه خودرو در پارکینگ توقیف و راننده متخلف جهت تست روحی و سنجش سلامت به پزشکی قانونی معرفی خواهد شد.

فتاحی بیان کرد: ۵۳۹ دستگاه خودروی متخلف در ۷ ماهه سال جاری به پارکینگها معرفی و ۱۴۴ راننده متخلف حرفه ای شناسایی شده اند و با هماهنگی معاونت پیشگیری از جرم دادگستری استان در ایام خاص از این راننده ها تعهد گرفته می شود.

لزوم مطابقت عکس مندرج در روی گواهینامه برای بانوان با وضعیت ظاهری راننده

این مقام نظامی و انتظامی استان با بیان اینکه ۳۰۹ جلد گواهینامه بعلت نمره منفی ثبت و ضبط شده است، اعلام کرد: عکس مندرج در روی گواهینامه برای بانوان باید با وضعیت ظاهری راننده مطابقت داشته باشد.

وی ضمن اشاره به اینکه روزانه قریب یک هزار نفر ارباب رجوع از پلیس راهور مرکز استان خدمات دریافت می کنند، افزود: ۲۲۲ دستگاه خودرو بعلت خلافی بالای سه میلیون تومان به پارکینگ معرفی شده است.

فتاحی اظهار کرد: یک هزار و ۵۰۰ دستگاه خودرو بطور متوسط ماهانه به چرخه ترافیک استان اضافه می شود و تنها یکصد دستگاه خودور بدلیل فرسودگی و صدمات جدی از این چرخه خارج می شود که این امر هیچ تناسبی باهم نداشته و منجر به ایجاد ترافیک میشود.

برخی از مسئولان استان پشت سپر اعمال قانون پلیس راهور مخفی شده اند

این مقام مسئول استانی ادامه داد: برخی از مسئولان استان اردبیل پشت سپر قانون و اعمال قانون پلیس راهنمایی و رانندگی مخفی شده اند و پلیس را در میدان مدیریت ترافیک استان تنها گذاشته و به نارضایتی مردم دامن زده اند.

فرمانده پلیس راهور استان ضمن اشاره به اینکه کلیه آزمون های شهری در محل جدید جنب دریاچه شورابیل و نمایشگاه بین اللملی تجمیع شده است، اضافه کرد: طرح موفق همیاران پلیس تجربه خوبی بود و با اجرای طرح بانوان فرهنگ یار ترافیک، دو هزار و ۵۰ بانوی علاقمند را آموزش داده ایم و حکم نیز برایشان صادر کرده ایم تا در کنار پلیس راهور در جهت کاهش ترافیک و رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی با نفوذ کلام خود کمک حال راهور باشند.

فتاحی بیان کرد: ۵۲ هزار و ۴۷۱ مورد نقل و انتقال خودرور در ۷ ماهه سال جاری در سطح استان انجام شده و ادوات کشاورزی نیز به تعداد یک هزار و ۵۴ دستگاه در این مدت شماره گذاری شده است.

مکاتبات با وزارت کشور برای اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر انجام شده است

وی با اذعان بر اینکه تدبیر ویژه برای حل معضل ترافیک داخل شهری برای مرکز استان ضروری است از مکاتبات خود با وزارت کشور برای اجرای طرح زوج و فرد در هسته مرکزی شهر خبر داد و گفت: هوشمندسازی مدیریت ترافیک شهری بهترین راهکار برای مدیریت ترافیک است.

تدبیر اساسی و ورود کلیه دستگاههای مرتبط برای مدیریت معضل وانتهای میوه فروش ضروری است

فرمانده راهنمایی و رانندگی استان همچنین تأکید کرد: ۶ هزار و ۵۹۹ فقره جریمه برای وانتهای میوه فروش صادر شده است، اما این روش پاسخگو نبوده و نیارمند تدبیر اساسی و ورود کلیه دستگاههای مرتبط برای مدیریت این معضل شهری می باشیم.

وی ضمن تأکید بر اینکه ۲۹ دستگاه اجرایی و دولتی برای مدیریت ترافیک شهری دخیل هستند، اظهار کرد: تنها ۱۹ درصد سهم پلیس در تصادفات است و در سال جاری بیشترین تصادفات در شهرستان خلخال بوده است.

وی در پایان صحبتهای خود از عموم شهروندان خواست از پارک خودرو های بصورت دوبل اجتناب نمایند و برای مدیریت ترافیک شهری همکاری های لازم با مأموران راهنمایی و رانندگی داشته باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha