• سه‌شنبه / ۲۳ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۰۲
  • دسته‌بندی: مرکزی
  • کد خبر: 1402082316941
  • خبرنگار : 50204

بهره‌برداری از ۲۰۰۰ واحد مسکونی ساوه در سال جاری/ تامین زمین مسکن ملی در تمام شهرستان‌ها

بهره‌برداری از ۲۰۰۰ واحد مسکونی ساوه در سال جاری/ تامین زمین مسکن ملی در تمام شهرستان‌ها

ایسنا/مرکزی مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: در ساوه امسال ۲ هزار واحد مسکن به بهره برداری می رسد.

حمید انعامی ۲۳ آبان در نشست تعاملی با خبرنگاران اظهار کرد: این اداره کل در بخش راه ها، ساخت راه های اصلی، بزرگراهی و آزادراهی انجام می دهد و ساخت این راه ها تحت مدیریت شرکت زیرساخت توسعه حمل و نقل(شرکت ساخت) انجام می شود.

وی افزود: استان مرکزی نزدیک به یک دهه تحت نظر شرکت ساخت حوزه اصفهان و چندسال تحت نظر استان همدان بود اما با تلاش های صورت گرفته اکنون استان مرکزی یک حوزه مستقل و مجزا شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی تصریح کرد: با مستقل شدن استان مرکزی، برای تمام راه های اصلی و آزادراهی استان پروژه تعریف شده و پروژ های قدیمی فعال و برخی پروژه های ناتمام که به نوعی مصداق ناکارآمدی تلقی می شد، به اتمام رسید.

انعامی با اشاره به اتمام پروژه پل سنجان بیان کرد: با اتمام این پروژه مردم متوجه تلاش دولت و نظام برای خدمت رسانی شدند و دریافتند که دولت برای مردم با کار جهادی فعالیت می کند و بنا دارد جبران ۸ سال عقب ماندگی در حوزه های مختلف راه و مسکن در استان مرکزی را داشته باشد.

وی با اشاره به نقاط حادثه خیز اصلی در استان اضافه کرد: ۲۳ کیلومتر از پروژه توره - بروجرد دو بانده نشده بود که طی سال گذشته و امسال به انجام رسید و کریدور شمالی و جنوبی کشور با این اقدام تکمیل شد، همچنین دو راهی خنداب، پل خیرآباد و ایبک آباد نیز از جمله پروژه هایی است که از سوی این اداره فعال شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی با اشاره به حوزه مسکن ادامه داد: طی چندین سال، حوزه مسکن نابود شده بود اما حدود ۴ سال است که تلاش می شود مجموعه اجرایی ساخت مسکن به حالت ایده آل خود برسد که البته هنوز جای کار باقیست تا به رضایت از خود برسیم. بنا بر این است که در ۴ سال نخست فعالیت دولت، زمین مورد نیاز برای نیازمندان تامین شود.

انعامی خاطرنشان کرد: در مسکن مهر، خیلی از اراضی از دهه های قبل آماده سازی و زیرساخت آنها از دهه های قبل آماده شده بود اما در اقدام ملی و نهضت ملی کار از صفر و حتی کمتر از آن آغاز شد و حتی یک متر زمین آماده سازی شده وجود نداشت، در استان مرکزی تمامی روش های تامین زمین و توافق با مالکین و... انجام و کار از زیرساخت آغاز شد. در تمام شهرستان ها زمین مناسب برای این مهم برای متقاضیان تامین شده است.

وی بیان کرد: در شهر خمین با توجه به مشکلات موجود، به استعداد ساخت هزار واحد مسکن، زمین به بنیاد مسکن تحویل شده اما هنوز پیشرفت فیزیکی مورد نظر ایجاد نشده و به استعداد ۲ هزار واحد نیز زمین برای متقاضیان و واجدین شرایط آماده شده است.

انعامی اضافه کرد: در ساوه امسال ۲ هزار واحد مسکن به بهره برداری می رسد و در اراک نیز این بهره برداری انجام خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha