• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۹
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1402082417767
  • خبرنگار : 50214

مدیر آموزش و پرورش بهاباد یزد:

خانواده و مدرسه نقش کلیدی در ترویج مطالعه در بین دانش‌آموزان دارند

خانواده و مدرسه نقش کلیدی در ترویج مطالعه در بین دانش‌آموزان دارند

ایسنا/یزد مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهاباد با اشاره به نقش مطالعه در موفقیت یک جامعه پویا، خانواده و مدرسه را در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین دانش آموزان دارای نقشی کلیدی خواند.

«علیرضا قطب الدینی» مدیر آموزش و پرورش شهرستان بهاباد در آئین نواختن زنگ هفته کتاب و کتابخوانی در سخنانی ضمن تبریک آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، به جایگاه کتاب و کتابخوانی در جامعه اشاره و اظهار کرد: نیاز است با ترویج فرهنگ کتابخوانی در بین نسل جوان بتوانیم جامعه‌ای فرهنگی و ایرانی اسلامی را تربیت کنیم.

وی خاطرنشان کرد: کتاب باید به‌ عنوان یار و دوستی مهربان در کنار ما باشد که عطوفت و زندگی را در ما به صورت یک فرهنگ درآورد و این امر به یک خرد جمعی نیاز دارد.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان بیان کرد: دین اسلام از ابتدا تاکنون بر علم‌آموزی و مطالعه تاکید داشته و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی، یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی است که باید در شهرستان انجام شود.

وی با بیان اینکه خانواده و مدرسه نقش کلیدی برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین دانش آموزان دارند، افزود: نهادینه کردن امر مطالعه در جامعه و بویژه در میان دانش آموزان به معنای تلاش برای علاقمند کردن آنها به مطالعه است و باید مطمئن باشیم با روی آورن دانش آموزان به مطالعه، اثرات قابل ملاحظه‌ای را خواهیم دید.

قطب الدینی داشتن مطالعه را در موفقیت یک جامعه پویا بسیار موثر دانست و افزود: مطالعه و کسب علم و علاقه دانش آموزان به مسائل کتابخوانی، رمز موفقیت جوامع آینده است.

در پایان این مراسم و با حضور فرماندار، مدیر آموزش و پرورش و مسئولان شهرستان، زنگ آغاز هفته کتاب و کتاب خوانی در مدارس بهاباد و به صورت نمادین در دبستان دخترانه قرآنی سمیه به صدا درآمد و دانش آموزان هفته کتاب و کتابخوانی را گرامی داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha