• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۳:۲۶
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402082417777

یک مسئول در آموزش و پرورش:

فشارهای روحی روانی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی مورد توجه مدیران باشد

فشارهای روحی روانی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی مورد توجه مدیران باشد

ایسنا/فارس معاون آموزشی و پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه مدارس شبانه روزی با وجود محاسن خوب، معایبی هم از جمله دوری از خانواده دارند، گفت: فشارهای روحی روانی دانش‌آموزان شبانه‌روزی را مدیریت کنیم و برای اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی کنند.

اشرف السادات فاطمی امروز، ۲۴ آبان درآیین افتتاحیه دوره آموزشی مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره اول متوسطه ۱۵ استان کشور در شیراز، گفت: دانش‌آموزان امروز آینده کشور را رقم می‌زنند و مدیریت جامعه را در آینده بر عهده خواهند گرفت.

معاون آموزشی و پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاسیس مدارس شبانه روزی را یکی از دستاوردهای انقلاب اسلامی برشمرد و تصریح کرد: توسعه و تحقق عدالت آموزشی، ارتقای مهارت‌های زندگی افزایش کیفیت آموزشی و تربیتی و تربیت نیروی انسانی از جمله اهداف راه اندازی مدارس شبانه روزی است هم‌چنین در راستای توسعه عدالت آموزشی، مدارس شبانه روزی اغلب در مناطق محروم دایر شده تا به عنوان یک مرکز آموزشی دانش‌آموزان مناطق کم برخوردار را پوشش دهند. 

وی با اشاره به فعالیت ۱۰۱۹ مدرسه شبانه‌روزی دوره اول متوسطه در کشور افزود: دانش‌آموزان شبانه‌روزی با زندگی در کنار همسالان خود زودتر از دیگران زندگی اجتماعی را تجربه می کنند هم چنین در این مراکز به واسطه جدایی از خانواده، از لحاظ عاطفی تحت فشار قرار دارند بنابراین مدیران مدارس باید به این موضوع توجه داشته باشند.

فاطمی ادامه داد: مدارس شبانه روزی با وجود محاسن خوب، معایبی هم از جمله دوری از خانواده دارند لذا فشارهای روحی روانی دانش‌آموزان شبانه‌روزی را مدیریت کنیم و برای اوقات فراغت آنها برنامه‌ریزی کنند.

معاون آموزشی و پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش با بیان این‌که دانش آموزان در مراکز شبانه روزی تنها نباید درس بخوانند بلکه باید از فرصت طلایی اوقات فراغت در این مراکز نهایت استفاده شود،‌ اظهار کرد: تخلیه انرژی دانش‌آموزان با روش های مختلف از جمله بازی و سرگرمی باید در دستور کار مدیران مدارس شبانه‌روزی قرار گیرد هم‌چنین با آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای به دانش‌آموزان در این مراکز می‌توان آن‌ها را در مسیر تولید و اشتغال قرار داد.

معاون آموزشی و پژوهشی دفتر آموزش دوره اول متوسطه وزارت آموزش و پرورش، با تاکید بر تقویت خلاقیت دانش‌آموزان در تمامی مقاطع تحصیلی، بیان کرد: باید در مدارس فرصتی برای بروز استعدادها و خلاقیت‌های دانش‌آموزان فراهم شود و محصلان نسبت به محیط مدرسه ابراز علاقه کنند.

فاطمی اضافه کرد: تشریح نحوه توسعه مشارکت‌های دانش‌آموزان یکی از اهداف برگزاری دوره آموزشی مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره اول متوسطه است از این رو نیم رخ روانی دانش‌آموزان، تحول روحی نوجوانان، ویژگی‌های اجتماعی، هویت فرهنگی کشور از حمله محور بحث‌های آموزشی در این دوره سه روزه خواهد بود.

وی در پایان سخنان خود با بیان اینکه مدارس شبانه روزی، مدارس زندگی نام دارند، ادامه داد: مدیران مدارس از بین مدیران علاقمند به فعالیت تربیتی انتخاب شوند و طرح خوداتکایی، امنیت بهداشت این مدارس، مشارکت ذینفعان و بهره‌مندی از دانش آموزان در امور مدرسه، فعال سازی شوراهای دانش آموزی موضوع تغییر مشاغل از جمله مواردی است که در این دوره به آن پرداخته می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha