• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۵
  • دسته‌بندی: گلستان
  • کد خبر: 1402082417903
  • خبرنگار : 50039

رئیس حوزه هنری گلستان عنوان کرد

ذائقه نسل جدید رمان‌خوانی در فضای مجازی است/ محتوای آثار مکتوب ارزش‌گذاری شود

ذائقه نسل جدید رمان‌خوانی در فضای مجازی است/ محتوای آثار مکتوب ارزش‌گذاری شود

ایسنا/گلستان رئیس حوزه هنری استان گلستان با بیان اینکه باید از همه ظرفیت‌ها برای بالا بردن سرانه مطالعه استفاده کنیم، افزود: تولید آثار فاخر و ترویج فرهنگ کتابخوانی از مهمترین راهکارهای هدایت فکری نسل جدید است.

سید حسام بنی‌فاطمه ظهر امروز به مناسبت فرا رسیدن ۲۴ آبان «روز کتاب و کتاب‌خوانی» در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه متأسفانه سرانه مطالعه در کشور ما به شدت کاهش یافته است، اظهار کرد: کل کشور درگیر این موضوع شده و این اتفاق نامبارک مختص استان گلستان نبوده و باید برای خروج از این بحران تلاش و همت مضاعفی صورت بگیرد.

وی با اشاره به اینکه به دلیل شرایط شغلی با طیف‌های مختلف جامعه به خصوص نوجوانان و جوانان در ارتباط کلامی و کاری هستیم، ادامه داد: آنچه نسل جدید در عصر حاضر به آن علاقمند بوده، رمان‌خوانی آن هم از طریق فضای مجازی است.

رئیس حوزه هنری استان گلستان با تأکید بر  اینکه آنچه بیش از هر مسأله‌ای به عنوان شاخص در آثار مکتوب مطرح بوده، تولید رمان‌های خوب و فاخر برای پاسخگویی به نیاز این گروه سنی است، افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای بالا بردن سرانه مطالعه استفاده کنیم.

وی شأن و جایگاه کتاب را در نزد خداوند متعال بسیار ارزشمند و والا دانست و خاطرنشان کرد: با نگاهی اجمالی به این موضوع که خداوند خود کتاب آسمانی «قرآن کریم» را توسط پیامبر اکرم (ص) برای هدایت انسان نازل کرده، می‌توان بر اهمیت کتاب و کتابخوانی پی برد.

ذائقه نسل جدید رمان‌خوانی در فضای مجازی است/ محتوای آثار مکتوب ارزش‌گذاری شود

لزوم تلاش مضاعف متولیان برای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی

بنی‌فاطمه تولید آثار فاخر را از مهمترین راهکارهای هدایت فکری نسل جدید برشمرد و اضافه کرد: باید بررسی کنیم تا ببینیم چرا رمان‌هایی همچون بی‌نوایان هم پس از سال‌ها طرفدار دارد و در بازار نشر تجدید چاپ شده و به فروش می‌رسد.

وی بر تلاش مضاعف متولیان حوزه کتاب و کتابخوانی برای تولید آثار خوب و ترویج فرهنگ مطالعه تأکید و تصریح کرد: می‌توان برنامه‌هایی همچون قصه‌گویی، نمایش، سینما و دیگر گردهمایی‌های هنری را با اقتباس از کتب نشر داخل برگزار کرد تا عاملی بر افزایش فرهنگ مطالعه باشد.

ذائقه نسل جدید رمان‌خوانی در فضای مجازی است/ محتوای آثار مکتوب ارزش‌گذاری شود

هیچ ابزار مطالعه‌ای جای کتاب را نمی‌گیرد

این مقام مسئول در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص «آیا توانسته‌ایم در مسیر تغییر ابزار مطالعه جهان، از مکتوب به دیجیتال به شکل شایسته حرکت کنیم؟» گفت: به طور یقین هیچ ابزاری جای کتاب‌های مکتوب را نمی‌گیرد و اگر بخواهیم در مسیر صرفه‌جویی از استفاده کاغذ و یا هر تعبیری ذیل این تفکر و خواسته نسل جدید در استفاده از فضای مجازی و دیجیتال حرکت کنیم باید همت کرده و با برنامه آثار را ارزش‌گذاری کنیم.

وی انتشار کتبی که به چند مرحله چاپ رسیده‌اند در فضای مجازی را از راهکارهای حرکت به سوی تکنولوژی عنوان و یادآور شد: بحث درآمدزایی برای ناشر مهم است، ولی اگر به ارتقای کیفیت و بروز شدن علوم می‌اندیشیم باید در این مسیر حرکت کرده و کتب را پس از ۲ الی سه بار تجدید چاپ، در فضای مجازی در دسترس قرار دهیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha