• چهارشنبه / ۲۴ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۹
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402082418143
  • خبرنگار : 50176

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان خبر داد:

اجرای ۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر دورود از بستر رودخانه تیره رود

اجرای ۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر دورود از بستر رودخانه تیره رود

ایسنا/لرستان مدیرعامل شرکت آبفا لرستان از اجرای ۵ کیلومتر شبکه جمع‌آوری فاضلاب در شهردورود از بستر رودخانه تیره رود خبر داد.

یاسر اکبریان امروز ۲۴ آبان‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه به دغدغه‌های زیست‌محیطی و مسائل بهداشتی در شهر دورود با تلاش جهادی همکاران معاونت بهره‌برداری و توسعه فاضلاب و مشاورین و پیمانکار، شبکه اصلی جمع‌آوری فاضلاب به طول ۵ کیلومتر و قطر ۱۰۰۰ م م و استفاده از خطوط کارشده قبلی موجب شد فاضلاب ۸۰ درصد از مناطق شهری که به‌صورت پراکنده از نقاط مختلف وارد رودخانه تیره می‌شود.

وی تصریح کرد: جمع‌آوری و به خارج از شهر هدایت شود این موضوع علاوه بر کاهش مخاطرات بهداشتی و سلب آسایش شهروندان ناشی از بوی نامطلوب و مباحث زیباشناختی، استفاده از آن را در آبیاری محصولات کشاورزی جلوگیری کرد.

مدیرعامل شرکت آبفا لرستان با اشاره به میزان اعتبارات هزینه شده برای این طرح، افزود: برای انجام این اقدامات ۱۰۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است که جمعیتی در حدود ۱۰۰ هزار نفر را تحت پوشش قرار می‌دهد.

اکبریان خاطرنشان کرد: با بازنگری مطالعات انجام شده قبلی و اتخاذ تدابیر جدید ضمن کاهش هزینه‌ها یک ایستگاه پمپاژه از طرح حذف شد که علاوه کاهش هزینه‌های بهره‌برداری و نگهداری معضلات وجود ایستگاه پمپاژ در مناطق مسکونی را در پی نخواهد داشت.

وی در خصوص روش اجرای فاضلاب در شهرها، اضافه کرد: روش‌هایی برای طراحی شبکه‌های جمع‌آوری فاضلاب وجود دارد که معمول‌ترین آن‌ها روش مجزا و روش مخلوط بوده که فاضلاب در شهردورود به روش مجزا جمع‌آوری شده است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب لرستان بیان کرد: اجرای پروژه‌های جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در هر شهر و کشور از شاخص‌های مهم توسعه بوده و حفظ محیط‌زیست، حفظ محیط شهری و جلوگیری از آلودگی معابر، افزایش ارتقاء بهداشت عمومی، کاهش هزینه‌های درمان استفاده چندباره از آب و بازگردان آب مصرفی به چرخه تولید از مزایای اجرای طرح‌های فاضلاب است.

اکبریان جلوگیری از آلوده شدن آب‌های زیرزمینی ناشی از ورود فاضلاب به لایه‌های زمین در درازمدت را از دیگر فایده‌های اجرای طرح فاضلاب در شهرها برشمرد و افزود: با اجرا و بهره‌برداری از طرح فاضلاب افزایش سلامت، بهداشت و بهره‌وری استفاده از آب نیز محقق می‌شود.

وی ادامه داد: ۲۹۸ هزار مشترک فاضلاب تحت پوشش خدمات شرکت آبفا استان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha