• پنجشنبه / ۲۵ آبان ۱۴۰۲ / ۱۷:۲۷
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402082518641
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان عنوان کرد

فعالان زنجیره تولید و توزیع مرغ، منطبق با سامانه ستکاوا عمل کنند

فعالان زنجیره تولید و توزیع مرغ، منطبق با سامانه ستکاوا عمل کنند

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کلیه فعالان زنجیره تولید و توزیع مرغ خواست منطبق با سامانه ستکاوا عمل کنند و گفت: استفاده از این سامانه موجب می‌شود در برخی از ایام سال که با افزایش جمعیت مسافران مواجه هستیم، در بازار مرغ اختلال ایجاد نشود و تولیدات قابل رصد باشد.

صالح محمدی در گفت وگو با ایسنا، استان گیلان را یکی از استان‌های مهم و تاثیرگذار کشور در حوزه تولید پروتئین استراتژیک مرغ دانست و اظهار کرد: استان پنجم به لحاظ تعداد واحدهای مرغداری هستیم، اما به دلیل به کارگیری روش‌های علمی در طول دوره و تکمیل ظرفیت‌های پرورش، رتبه سوم تولید طیور را داریم.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۵ درصد فعالیت‌های مرغداری‌های استان در حوزه زنجیره‌های ارزش است، افزود: گیلان استان اول در زنجیره تولید طیور است و علاوه بر تهران و البرز، بخشی از نیاز گوشت مرغ بیش از پنج استان را تامین می‌کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان برنامه جوجه‌ریزی و نظام تولید مرغ استان را مدون دانست و تصریح کرد: ماه گذشته ۲۱ درصد افزایش جوجه ریزی داشتیم و در این راستا از همه ظرفیت ها استفاده می‌کنیم و در بیش از ۹۵ درصد ظرفیت مرغداری های استان جوجه ریزی انجام می شود و هیچگونه نگرانی وجود ندارد.

محمدی با تاکید بر لزوم به کارگیری ظرفیت های هوشمندسازی جهت نظارت و کنترل و تولید و تامین و توزیع در بازار مرغ گرم، خاطرنشان کرد: سامانه ستکاوا(setkava.ir) بستری هوشمند برای تولید و تامین و توزیع مرغ در بازار است.

وی با بیان اینکه تمام مرغداری های استان اعم از زنجیره و تعاونی و صنف و مستقل باید میزان تولید خودشان را در سامانه ثبت کنند، ادامه داد: وضعیت توزیع مرغ از طریق مرغداری‌ها و کشتارگاه ها نیز ثبت خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از کلیه فعالان زنجیره تولید و توزیع مرغ خواست منطبق با سامانه ستکاوا عمل کنند و گفت: استفاده از این سامانه موجب می‌شود در برخی از ایام سال که با افزایش جمعیت مسافران مواجه هستیم، در بازار مرغ اختلال ایجاد نشود و تولیدات قابل رصد باشد.

محمدی گیلان را دارای ۹۷۰ واحد پرورش مرغ گوشتی و ۱۷۰۰ واحد مرغ فروشی دانست و بیان کرد: در حال حاضر ۹۰ درصد واحدهای مرغداری استان در ستکاوا ثبت شده‌اند و امیدواریم فرایند تامین و توزیع مرغ گرم استان را هوشمندسازی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha