• شنبه / ۲۷ آبان ۱۴۰۲ / ۱۸:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402082719888
  • خبرنگار : 50040

رئیس سازمان بسیج مستضعفین:

رسانه ها، رویداد جهانی محاکمه اسرائیل را مطالبه کنند

رسانه ها، رویداد جهانی محاکمه اسرائیل را مطالبه کنند

ایسنا/گیلان رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفت: امروز متجاوزین صهیونیستی سرافکنده‌تر از هر دوره‌ای هستند و دادگاه‌های بین‌المللی این متجاوزان و قاتلان و خون‌ریزان را محاکمه خواهند کرد لذا رسانه‌ها این رسالت را مطالبه کنند و یک رویداد جهانی را رقم بزنند تا همه ملت‌ها خواستار محاکمه اسرائیل شوند.

سردار غلامرضا سلیمانی امروز، ۲۷ آبان ماه در آیین اختتامیه دومین جشنواره ملی رسانه‌ای بانوان «حریم رسالت» که در مجتمع زیباکنار برگزار شد، با بیان اینکه یک صحنه تقابل جدی بین حق و باطل و بین کفر و اسلام در حال جریان است، اظهار کرد: امروز دیدگان مردم دنیا مشاهده می‌کند که قدرت‌های غربی و در راس آنها آمریکای جنایتکار چگونه تمام ظرفیت‌ها و امکانات و توانایی‌ها و فناوری‌های نظامی‌شان را در اختیار رژیم کودک‌کش و جعلی صهیونیستی قرار داده‌اند تا صدای حق‌طلبی و آزادی‌خواهی ملت مظلوم فلسطین برای دفاع از سرزمینشان را خاموش کنند.

وی با اشاره به شهادت بیش از ۱۲ هزار نفر در طول ۴۰ روز گذشته، تصریح کرد: این تقابل یک سرآغاز متحول کننده و یک دوره جدید در تاریخ بشری محسوب می‌شود و هنوز زمان لازم است تا آثار تحولی این پیروزی بزرگ که از سوی رزمندگان فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی به دست آمده و شکستی غیرقابل ترمیم را بر رژیم صهیونیستی تحمیل کرده، آشکار شود.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین یکی از آثار این عملیات را در حوزه رسانه‌های مردم پایه دانست و گفت: امروز شاهد تقابل دو جبهه رسانه‌ای هستیم؛ در واقع شیاطین رسانه‌ای در طرف متجاوز ایستاده‌اند و تمام ظرفیت‌های رسانه‌ای خودشان را در اختیار این رژیم قاتل و کودک‌کش و جعلی قرار داده‌اند، اما در طرف دیگر، وجدان‌های بیدار جهان و مردم حق طلب حضور دارند که فقط منحصر به کشورهای اسلامی نیست و کشورهای غربی را هم در بر گرفته است.

سلیمانی با بیان اینکه شاهد راهپیمایی‌های بزرگ در پایتخت‌های کشورهای غربی با محور حمایت از مردم مظلوم فلسطین هستیم، افزود: امروز همه وجدان‌های آگاه و بیدار به میدان آمده‌اند، اما آن عاملی که توانست این تحول را رقم بزند، جهاد تبیینی است که از سوی انسان‌های آزاده و حق‌طلب در رسانه‌ها و فضای مجازی محقق و موجب شده این تحول خیره کننده و غیرقابل پیش‌بینی در دنیا اتفاق بیفتد؛ آن هم با ابزاری که غربی‌ها فکر می‌کردند می‌تواند تداوم امپراتوری‌شان را تضمین کند، یعنی رسانه.

وی مکاتب فکری برآمده از تمدن غرب را در بن‌بست دانست و خاطرنشان کرد: تاریخ مصرف مکاتب غربی به پایان رسیده و لذا آنان برنامه‌ریزی کردند تا با تکیه بر رسانه و فضای مجازی و سلطه بر افکار و اذهان مردم، بقای قدرت‌طلبی و امپراتوری خودشان را تضمین کنند، اما همین رسانه و فضای مجازی وقتی به صورت گسترده و مردم پایه در سطح دنیا مورد استفاده قرار گرفت، موجب شکل‌گیری جهاد تبیین شد و شاهد دفاع از ملت مظلوم فلسطین هستیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین به نقش نیروهای انقلابی به ویژه بانوان باانگیزه اشاره کرد و ادامه داد: امروز بانوان ما در تبعیت از تدابیر رهبر انقلاب در میدان‌های مختلف نقش‌آفرینی می‌کنند و پاسدار انقلاب و نظام اسلامی هستند.

وی یکی از عرصه‌های نقش آفرینی بانوان را رسانه دانست و خاطرنشان کرد: با استفاده از تولید محتوا و انتشار آن در فضای مجازی می‌توان جهاد تبیین را شکل داد و از آثار سازنده آن در جهت حرکت به سمت تحقق جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی بهره گرفت و ایران قوی را در گام دوم انقلاب رقم زد.

سلیمانی جهاد تبیین را سرآغازی برای نقش آفرینی بانوان رسانه‌ای دانست و تصریح کرد: نباید از اهمیت رسانه و فضای مجازی غفلت کنیم، زیرا فناوری‌ها روزانه در حال تکامل هستند و جلوه‌های جدیدی را در اختیار بشر قرار می‌دهند و لذا می‌بایست از این ظرفیت‌ها برای تحقق ایران قوی استفاده کنیم.

وی پیروزی انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ را سرآغاز جدیدی در تاریخ بشر دانست که موجب تغییر مسیر تاریخ شد و بیان کرد: انقلاب ملت ایران فقط یک نظام وابسته به غرب را نابود نکرد، بلکه هندسه قدرت در سطح دنیا را تغییر داد. در واقع قدرت در حال انتقال از غرب عالم به شرق عالم است و باید جایگاه ملت ایران را در این انتقال قدرت ببینیم.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین گفتمان انقلاب اسلامی را گفتمان رهایی بخش دانست و عنوان کرد: گفتمان انقلاب فراگیر شده و امروز شاهد جلوه‌های این فراگیری در حمایت از غزه هستیم.

سلیمانی پیروزی انقلاب را سرآغاز تحولات امروز دانست و متذکر شد: فرهنگ مقاومت برآمده از ملت ایران انتفاضه را به فلسطین منتقل کرد و انتفاضه سرآغاز اقتدار امروز فلسطین و غزه است. اگرچه اسرائیل خود را چهارمین ارتش قدرتمند دنیا می‌دانست، اما در جریان عملیات حماس، اگر مداخله آمریکا نبود، قطعا دیگر اسرائیل روی کره زمین وجود نداشت و طی دو روز دچار فروپاشی می‌شد.

وی با بیان اینکه آمریکا و برخی کشورهای اروپایی برای مواجهه با ملت مظلوم فلسطین از هوا و دریا مهمات به سرزمین‌های اشغالی می‌رسانند، خاطرنشان کرد: امروز یک بار دیگر صحنه‌های عاشورا را دیدیم، اما خون کودکان معصوم و زنان مظلوم و مردان فداکار فلسطینی دامن جنایتکاران را گرفته و راهی برای فرار نخواهند داشت.

رئیس سازمان بسیج مستضعفین با اشاره به تعبیر امام راحل مبنی بر فتح سنگرهای کلیدی جهان به دست اسلام، ادامه داد: انقلاب اسلامی مفهوم قدرت را تغییر داد.

وی با بیان اینکه حضرت زینب (س) پیام پیروزی خون بر شمشیر را به نسل‌های بشری منتقل کرد، گفت: ملت ایران با دست خالی در نهضت انقلاب پیروزی شدند و در دوران دفاع مقدس نیز به تنهایی به پیروزی رسیدند؛ قطعا همین راهبرد جبهه مقاومت را شکل داده و غزه را به پیروزی خواهند رساند.

سلیمانی با اشاره به مدیریت آمریکا برای نابودی سرزمین فلسطین به دست رژیم صهیونیستی، یادآور شد: امروز متجاوزین صهیونیستی سرافکنده‌تر از هر دوره‌ای هستند و دادگاه‌های بین‌المللی این متجاوزان و قاتلان و خون‌ریزان را محاکمه خواهند کرد لذا رسانه‌ها این رسالت را مطالبه کنند و یک رویداد جهانی را رقم بزنند تا همه ملت‌ها خواستار محاکمه اسرائیل شوند.

وی با بیان اینکه رسانه، ملت‌های دنیا را پیوند زده است، تاکید کرد: امروز هر انسان در فضای مجازی یک رسانه است و باید تولیدات رسانه‌ای ما گسترش و عمق پیدا کند و از هنر در جهت تولید محتوا بهره بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha