• یکشنبه / ۲۸ آبان ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402082820589
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان عنوان کرد

لزوم بازآفرینی آستانه اشرفیه/ حرم مطهر موزه و کتابخانه داشته باشد

لزوم بازآفرینی آستانه اشرفیه/ حرم مطهر موزه و کتابخانه داشته باشد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، کودکان و نوجوانان و جوانان این شهرستان را نیازمند فضای مطالعه دانست و عنوان کرد: حرم مطهر هم موزه و هم کتابخانه داشته باشد تا فضای فرهنگی را با فضای معنوی حرم تلفیق کنیم.

اسدالله عباسی امروز، ۲۸ آبان ماه در حاشیه بازدید از طرح توسعه حرم مطهر آقا سید جلال الدین اشرف(ع) آستانه اشرفیه و شرکت در نشست بررسی روند اجرای این پروژه، یکی از مهمترین اولویت‌های مردم این شهرستان را طرح توسعه و بازگشایی خیابان‌های پیرامون حرم دانست و اظهار کرد: اجرای طرح توسعه، تردد مردم و زائران را راحت تر می کند و مانع از ترافیک شهری می شود.

وی از شهرداری آستانه اشرفیه خواست بازآفرینی شهری را اجرایی کند و گفت: اعتبارات عمرانی برای طرح توسعه بقاع متبرکه نداریم، اما از محل اعتبارات فرهنگی برای احداث کتابخانه حرم مطهر آستانه اشرفیه هزینه خواهیم کرد تا کتب قدیمی و نفیس به این فضا منتقل و حفظ شود.

لزوم بازآفرینی آستانه اشرفیه/ حرم مطهر موزه و کتابخانه داشته باشد

استاندار گیلان، کودکان و نوجوانان و جوانان این شهرستان را نیازمند فضای مطالعه دانست و عنوان کرد: حرم مطهر هم موزه و هم کتابخانه داشته باشد تا فضای فرهنگی را با فضای معنوی حرم تلفیق کنیم.

عباسی با بیان اینکه نقش شهرداری در توسعه حرم و محوطه اطراف آن برجسته باشد، عنوان کرد: ساماندهی فضاهای تجاری و بازارچه‌های اطراف حرم نیز در دستور کار است تا خیابان سریع‌تر بازگشایی و قابل استفاده شود.

لزوم بازآفرینی آستانه اشرفیه/ حرم مطهر موزه و کتابخانه داشته باشد

وی با اشاره به عدم حضور گردشگران خارجی در این منطقه، اعلام برادرخواندگی حرم مطهر با امامزاده ابراهیم(ع) کشور عراق را فرصت خوبی برای گردشگری مذهبی آستانه اشرفیه دانست و تصریح کرد: پروازهای مستقیم مشهد - رشت و شیراز - رشت نیز در این بخش برقرار است تا شاهد حضور زائران در آستانه اشرفیه باشیم.

استاندار گیلان یکی از مشکلات آستانه اشرفیه را در حوزه آرد و نان دانست که در دستور پیگیری جدی قرار دارد و عنوان کرد: بازرسی‌های محسوس و نامحسوس در سطح شهر آغاز شده و تا پایان هفته جاری شاهد ساماندهی این بخش خواهیم بود و برخورد لازم با تخلفات انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه آستانه اشرفیه و مردم آن به گردن ما حق دارند و باید ادای دین داشته باشیم، خاطرنشان کرد: باید نمونه‌ای از مشهد مقدس را در اینجا شاهد باشیم.

لزوم بازآفرینی آستانه اشرفیه/ حرم مطهر موزه و کتابخانه داشته باشد

عباسی خواستار شناسنامه دار شدن واحدهای تجاری حاشیه حرم شد و گفت: باید با تخصیص اعتبارات لازم خدمات مناسب را به شهروندان و زائران به ویژه در بخش‌های فرهنگی ارائه کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha