• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۹
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402082921445
  • خبرنگار : 50180

آغاز همایش منطقه‌ای توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر

یک مسئول: زبان هنر بهترین ابزار بیان رخدادهای دوران دفاع مقدس است

یک مسئول: زبان هنر بهترین ابزار بیان رخدادهای دوران دفاع مقدس است

ایسنا/کرمانشاه همایش دو روزه توانمندسازی تشکل‌های شاهد و ایثارگر استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، کردستان، مرکزی، همدان و کرمانشاه از امروز(۲۹ آبان) به میزبانی کرمانشاه آغاز بکار کرد.

خسرو شهیدی مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه در آیین افتتاحیه این همایش در کرمانشاه، فرهنگ ایثار و شهادت را برگرفته از عاشورای حسینی برشمرد و افزود: همه باید در حراست از این فرهنگ تلاش کرده که البته وظیفه جامعه ایثارگری در این زمینه از دیگر جوامع سنگین‌تر است.

وی با بیان اینکه شهادت، شهامت، ایثار و از خودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس نیاز به حراست دارد، بهترین زبان برای بیان رخدادهای دوران دفاع مقدس را زبان هنر دانست و گفت: باید از طریق فیلم و نمایش و دیگر آثار هنری رخدادهای دوران دفاع مقدس را برای نسل جوان و آیندگان به تصویر بکشیم تا آنها بدانند که در دوران دفاع مقدس چه بر ایران اسلامی و مردمانش گذشته است.

وی در ادامه گریزی هم به کم اطلاعی نوجوانان و جوانان از رخدادهای دوران دفاع مقدس زد و گفت: نه مدارس و نه حتی دانشگاه ها نتوانسته اند دوران دفاع مقدس را به خوبی به جامعه بشناسانند و صرفا یک نمای بیرونی از دوران دفاع مقدس در ذهن دانش آموزان و دانشجویان شکل گرفته که به هیچ عنوان گویای رخدادهای دوران دفاع مقدس و رنج ها و زجرهایی که خانواده های شهدا و ایثارگران متحمل شده اند، نیست.

وی تاکید کرد: اگر نسل کنونی با رخدادهای دوران دفاع مقدس آشنا شوند، مروجان خوبی برای فرهنگ ایثار و شهادت خواهند شد.

وی در ادامه با بیان اینکه مردمی سازی امور در مجموعه بنیاد شهید و امور ایثارگران دنبال می شود، گفت: مجموعه بنیاد شهید در تلاش است تا از طریق گروه ها و تشکل های ایثارگری در حوزه های مختلف از مطالبه گری حوزه ایثارگری گرفته تا نهادینه سازی فرهنگ ایثار و شهادت ورود کند.

وی اضافه کرد: امروز به ایثار اجتماعی نیاز داریم و باید ایثار اجتماعی را تقویت کنیم.

مدیر کل بنیاد شهید و امرو ایثارگران استان کرمانشاه در ادامه با اشاره به ظرفیت های فوق العاده استان کرمانشاه در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت، گفت: کرمانشاه نقطه آغاز و پایان جنگ تحمیلی بوده و ظرفیت های زیادی برای نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت دارد.

وی با بیان اینکه مردم استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس با همه وجود از ارزش های اسلام و انقلاب دفاع کردند، گفت: عزت کنونی ما مرهون جانفشانی شهدا و از خودگذشتگی رزمندگان دوران دفاع مقدس است. 

وی با اشاره به چهره درخشان استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس، گفت: مردمان این استان در دوران هشت ساله جنگ تحمیلی جانانه در برابر دشمن بعثی سینه سپر کردند و ۹۸۰۰ شهید تقدیم اسلام و انقلاب کردند.

وی ادامه داد: استان کرمانشاه ۱۸۰۰ آزاده، ۲۳ هزار جانباز و ۱۸۰۰ بانوی جانباز دارد. 

شهیدی یادآور شد: استان کرمانشاه همچنین محل شهادت ۱۶ هزار و ۱۰۰ شهید دیگر استان‌های کشور بوده است.

این همایش دو روزه امروز و فردا(۲۹ و ۳۰ آبان) با حضور تشکل های شاهد و ایثارگر استان‌های ایلام، خوزستان، لرستان، کردستان، مرکزی، همدان و کرمانشاه در حال برگزاری است و شرکت کنندگان در این همایش در طول این دو روز در دوره های آموزشی و کارگاه‌های در نظر گرفته در جهت توانمندسازی تشکل‌ها حضور پیدا خواهند کرد.

 انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha