• دوشنبه / ۲۹ آبان ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1402082921683
  • خبرنگار : 50294

رئیس آموزش و پرورش استثنایی عنوان کرد

ارزیابی ۳٤ هزار نوآموز کردستانی در مراکز جامع سنجش

ارزیابی ۳٤ هزار نوآموز کردستانی در مراکز جامع سنجش

ایسنا/کردستان رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال حدود ۳۴ هزار نوآموز چهار و پنج ساله با مراجعه به مراکز جامع از لحاظ بینایی، شنوایی، جسمی و هوش ارزیابی شوند.

طالب محمدی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: ۲۰ پایگاه در مراکز جامع سنجش، آموزش، توانبخشی و مداخله به‌هنگام رشدی- تربیتی از ۲۳ آبان ماه جاری در شهرستان‌ها و مناطق تابعه استان برای اجرای برنامه سنجش اختصاص یافته است. 

محمدی سازمان آموزش و پرورش استثنایی را متولی و مجری اجرای برنامه سنجش دانست و افزود: اولیاء می‌توانند تا اواخر بهمن ماه جاری با مراجعه به آدرس اینترنتی  https://my.medu.ir نسبت به ثبت نام نوآموزان در پایگاه‌های سنجش محل زندگی خود اقدام کنند.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان بیان کرد: تعرفه عادی سنجش ۶۰۰ هزار ریال، تعرفه عشایر و دانش آموزان بی‌بضاعت رایگان (از طریق شناسایی کد ملی و اتصال به درگاه الکترونیک سازمان ملی هدفمندی یارانه ها) و پرداخت از طریق درگاه الکترونیکی است.

دبیر اجرایی ستاد سنجش استان افزود: استفاده از مراکز مشکلات ویژه یادگیری به عنوان پایگاه سنجش، بهره‌گیری از نیروهای توانمند مراکز اس ال دی، تغییر نوع و درجه پایگاه‌ها و اجرای برنامه سنجش در طول سال تحصیلی چهار ویژگی سنجش با رویکرد جدید است.

محمدی هدف برنامه سنجش را شناسایی به موقع مشکلات نوآموزان و تهیه بانک اطلاعات جامعی از نارسایی‌ها و نقاط ممتاز در ابعاد مختلف جسمانی، ذهنی، عاطفی و اجتماعی کلیه کودکان ورود به مدرسه به منظور مداخلات به هنگام آموزشی و توان بخشی جهت انجام برنامه‌ریزی آموزشی و درسی مناسب و جایدهی درست آنان بر شمرد.

وی ادامه داد: این اطلاعات و خصوصیات با هدف برنامه‌ریزی آموزشی و درسی متناسب با توانمندی و نیازهای نوآموزان، جایدهی مناسب، جلوگیری از هدر رفت سرمایه‌های مادی و معنوی کشور، ارتقای وضعیت و حرکت در راستای استانداردهای آموزشی بین‌المللی، بهره‌برداری‌های مدیریتی و مداخلات بەهنگام آموزشی و توانبخشی در اختیار متولیان آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی تأکید کرد: یکی از گلوگاه‌های بسیار بنیادین در کیفیت بخشی نظام آموزشی و اجرای برنامه سنجش سلامت جسمانی، ذهنی، عاطفی، اجتماعی و آمادگی تحصیلی نوآموزان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha