• سه‌شنبه / ۳۰ آبان ۱۴۰۲ / ۱۰:۳۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402083021977
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تیران و کرون:

درآمد زکات در تیران و کرون ۲ برابر افزایش یافت

درآمد زکات در تیران و کرون ۲ برابر افزایش یافت

ایسنا/اصفهان رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تیران و کرون از افزایش درآمدهای زکات این شهرستان در شش‌ماهه اول امسال در مقایسه با زمان مشابه سال قبل خبر داد.

اردشیر فرخ وند در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: در شش‌ماهه اول امسال ۳۶ میلیارد ریال زکات واجب و مستحب در تیران و کرون جمع‌آوری و بر اساس برنامه و سرفصل‌ها به مصرف رسیده است.

وی با بیان اینکه در شش‌ماهه نخست پارسال ۱۷ میلیارد ریال زکات جمع‌آوری شده است، افزود: تمامی درآمدهای زکات در حوزه‌های کمک معیشتی و تحصیل، درمان و مرمت مسکن افراد نیازمند هزینه می‌شود.

به گفته رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تیران و کرون، زکات واجب به دلیل شرایط سخت آبی خیلی کم بوده و نزدیک به صفر است.

وی با بیان اینکه در شرایط آبسالی پرداخت زکات دو چندان خواهد شد، تصریح کرد: بسیاری از کشاورزان سهم باغات و مزارع خود را برای این کار مشخص کرده و به موقع به ستاد روستایی و شهری می‌پردازند.

فرخ وند یادآور شد: جمع‌آوری زکات توسط ستادهای مردمی محلی در روستاها و یا شهرها جمع‌آوری و متناسب با نیاز همان منطقه مصرف می‌شود که این موضوع شفاف‌سازی را برای جلب اعتماد عمومی به همراه داشته است.

وی به کمک‌های مردمی برای رفع نیاز خانوارها تحت پوشش کمیته امداد اشاره کرد و گفت: امسال ۱۳۰ میلیارد ریال کمک مردمی جمع‌آوری شده که مراکز نیکوکاری در این خصوص نقش دارند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) تیران و کرون با بیان اینکه ۶ مرکز نیکوکاری در این شهرستان فعالیت دارند، خاطرنشان کرد: این مؤسسات مردمی تحت نظارت کمیته امداد جمع‌آوری هدایای نقدی و غیرنقدی مردمی را انجام داده و بر اساس جمعیت تحت پوشش خود خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی اضافه کرد: مردم تیران و کرون برای کمک به دانش آموزان نیازمند ۹ میلیارد ریال کمک کردند که این حمایت‌ها برای خرید لوازم‌التحریر و هزینه‌های تحصیلی صرف می‌شود.

فرخ‌وند به سیاست کمیته امداد در خودکفایی مددجویان اشاره و اظهار کرد: توزیع تسهیلات قرض‌الحسنه اشتغال در حال حاضر توسط کمیته امداد برای مددجویان و دهک‌های یک تا پنج انجام می‌شود که سال گذشته بیش از ۵۰۰ پرونده در این خصوص تشکیل و به بانک‌ها معرفی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha