• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۲۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1402090100053
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان خبر داد؛

اولین مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در جنوب‌شرق کشور افتتاح می‌شود

اولین مرکز پیشگیری، کنترل و درمان سرطان بانوان در جنوب‌شرق کشور افتتاح می‌شود

ایسنا/سیستان و بلوچستان رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان از افتتاح اولین مرکز غربالگری، پیشگیری، تشخیص و درمان سرطان بانوان در جنوب شرق کشور خبر داد.

عباس صفدری در گفت وگو با ایسنا- افزود: این مرکز با هدف خدمت به قشر عظیمی از بانوان استان سیستان و بلوچستان به همت مشترک پژوهشکده سرطان معتمد و جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان با حضور شخصیت های برجسته علمی از کشور و استان در اواخر همین هفته در زاهدان به بهره برداری خواهد رسید.

صفدری افزود: بهره مندی و بهره برداری از پیشرفته ترین و جدیدترین تجهیزات ماموگرافی، سونوگرافی و سنجش میزان تراکم استخوان از ویژگیهای ممتاز این مرکز درمانی تاره تاسیس خواهد بود.

رئیس جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان در ادامه بیان کرد: با عنایت به اینکه رسالت جهاد دانشگاهی، شناسایی و رفع موانع مسیر توسعه ای و خدمت رسانی هر چه بهتر به آحاد مردم برای ایجاد رفاه اجتماعی و درمانی می باشد بنابراین ایجاد تحول مضاعف در ارائه خدمات درمانی و مشاوره ای به مردم استان سیستان و بلوچستان در راستای تاسیس مرکز غربالگری و پیشگیری از سرطان پستان از ضروریات این استان کم برخوردار است.

وی پیوستن جهاد دانشگاهی سیستان و بلوچستان به شبکه ملی پیشگیری، غربالگری و درمان سرطان را بعنوان رویکردی جهادی، عمیق و مثبت ارزیابی کرد و گفت: این استان پهناور قابلیت این را دارد که در آینده نزدیک لقب قطب درمانی را به خود اختصاص دهد و علاوه بر خدمت رسانی به هم استانی ها، مراجعه کنندگان سایر کشورهای همجوار مانند افغانستان و پاکستان را تحت پوشش قرار دهد.

صفدری خاطر نشان کرد: همکاری با پژوهشکده سرطان معتمد جهاد دانشگاهی نوعی ژرف اندیشی در جهت زمینه سازی ارائه تجربیات با ارزش آن پژوهشکده و ارائه خدمات به روز و موثر در زمینه سرطان پستان و توسعه درمانی در استان خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha