• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۵
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402090100494
  • خبرنگار : 50534

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان:

کمبود فضا مهم‌ترین چالش پارک فناوری استان زنجان است

کمبود فضا مهم‌ترین چالش پارک فناوری استان زنجان است
عکس تزئینی است

ایسنا/زنجان رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان گفت: ۱۵۰ هکتار زمین برای فعالیت‌های پارک استان نیاز است. 

عباس‌علی زمانی امروز (چهارشنبه، یکم آذر ماه) در نشست خبری نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان زنجان با بیان اینکه پارک علم و فناوری حلقه اتصال مراکز علمی‌ پژوهشی با کارآفرینی است، اظهار کرد: در پارک علم و فناوری علاوه بر فضای کاری برای کسب‌وکارهای کوچک و متوسط، امکانات متنوعی برای توسعه فناوری و تبدیل علم به تولید وجود دارد. 

وی با تعریف اینکه پارک علم و فناوری مکانی است که یکسری ایده‌ها، هسته‌ها و شرکت‌ها در کنار هم فعالیت و با هم‌افزایی برای توسعه استان کمک می‌کنند، افزود: میان دانشگاه و صنعت خلأ احساس می‌شود و تأسیس پارک‌ها برای پر کردن این شکاف است. 

او با اشاره به تاریخچه آغاز فعالیت پارک و فناوری استان زنجان، ادامه داد: این پارک هنوز در ابتدای کار و جوان است. از این‌ رو، همه مکان‌های در اختیار پارک علم و فناوری استان اجاره‌ای است.

زمانی گفت: با وجود مکان‌های اجاره‌ای پارک، باز هم به مکان نیاز است و باید این محل تامین شود اضافه کرد: در فضای موجود به لحاظ مکانی مشکل داریم، اما نیروهای فوق‌العاده فعالی داریم که به صورت جهادی در هر کاری هستند.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با اشاره به کمبود نیرو و فضا در پارک فناوری، اظهار کرد: بودجه تخصیصی کم است و احتمالا در قعر جدول بودجه‌دهی باشیم؛ اما امسال بودجه پارک علم و فناوری استان امسال با افزایش دو برابری به ۱۳۳ میلیارد ریال رسیده است، باز کفاف فعالیت‌ها و طرح‌های پارک را نمی‌دهد.

وی با اشاره به زیرساخت‌های مورد نیاز پارک فناوری، بیان کرد: پنج هکتار زمین در محدوده عوارضی زنجان - قزوین برای شرکت‌های فناور اختصاص یافته که مطالعات اولیه برای قطعه‌بندی آن انجام‌ شده است. 

زمانی با بیان اینکه چالش‌های عمده پارک شامل تامین زیرساخت‌ها و زمین تملیکی برای استقرار هسته‌ها و شرکت است، گفت: اکنون ۶۰ شرکت در نوبت استقرار در پارک هستند و تا آخر سال شاید این رقم به ۲۰۰ شرکت برسد.

رئیس پارک علم و فناوری استان زنجان با بیان اینکه پارک استان رتبه ۱۳ کشوری را دارد و ۱۱۰ شرکت دانش‌بنیان در استان زنجان فعال است، ادامه داد: ۲۴ شرکت در پارک فناوری شکل گرفته است. ۱۱۵ واحد فناور نیز در شهر زنجان مشغول به کارند.

او با بیان اینکه از ایده‌ها و تیم‌های دانشجویی و دانش‌آموزی استقبال می‌کنیم، اظهار کرد: ۳۵ درصد شرکت‌های فعال ما در زمینه ارتباطات، آی‌تی و علوم یارانه‌ای هستند. نکته قابل توجه این است که ۱۰ درصد شرکت‌های پارک فناوری استان در زمینه علوم اجتماعی، صنایع خلاق و فرهنگی فعالیت دارند. 

زمانی با اشاره به لزوم ورود فرهنگ کمک‌های خیران در حوزه فناوری، گفت: در این راستا برای نخستین‌بار در استان، یک شرکت بخش خصوصی، زمین نیم هکتاری کنار پارک گلستان را به پارک استان هبه کرد. قرار است مرکز فناوری‌های انرژی‌های تجدیدپذیر استان در آن تاسیس شود. 

وی در بخش دیگر از سخنانش با اشاره به برگزاری چهارمین دوره نمایشگاه دستاوردهای پژوهش، فناوری و فن بازار استان اضافه کرد: این نمایشگاه در مجموعه کاسپین با حضور ۲۰ دستگاه اجرایی و پنج شرکت از ۱۱ تا ۱۳ آذر ماه ساعت ۱۶ تا ۲۱ برگزار خواهد شد. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha