• چهارشنبه / ۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۴:۱۳
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402090100546
  • منبع : نمایندگی اردبیل

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل:

مهارت‌آموزی منطبق بر نیاز جامعه باشد

مهارت‌آموزی منطبق بر نیاز جامعه باشد

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان اردبیل گفت: فرآیند ارائه آموزش‌ها در گام اول باید نیازسنجی شده و متناسب با نیاز روز جامعه، نیروی متخصص توسط آموزش فنی و حرفه‌ای وارد جامعه شود.

رحیم یونسی، یکم آذر در جمع تعدادی از اصحاب رسانه با اشاره به آمادگی اداره‌ کل آموزش فنی و حرفه‌ای در رابطه با عقد قرارداد با واحدهای تولیدی و صنفی استان، عنوان کرد: در حال حاضر این آمادگی وجود دارد که با همکاری بین ارگان‌های مختلف و اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل، زمینه مهارت‌آموزی و تربیت نیروی متخصص مورد نیاز بازار کار افزایش یابد و در این راستا از ظرفیت دستگاه‌های دولتی و غیردولتی استفاده می‌کنیم.

وی با استناد به ماده قانونی نظام صنفی، اظهار کرد: افرادی که از اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای درخواست مجوز اشتغال و ورود به بازار کار دارند، باید صلاحیت حرفه‌ای داشته باشند و به نحوی متخصص در حوزه فعالیت خود باشند، زیرا مدارک صادر شده در رشته‌های مختلف از سوی اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای اعتبار بین‌المللی دارد.

یونسی با بیان اینکه نداشتن تخصص و مهارت حادثه‌آفرین است، بیان کرد: اغلب حوادثی که در اصناف و کارگاه‌های تولیدی رخ می‌دهد، به دلیل نداشتن تخصص و کمبود مهارت شغلی است و این نکته بسیار مهمی است و آسیب‌های زیادی به دنبال دارد که باید مورد توجه قرار گیرد.

این مسئول با اشاره به تاثیر مثبت حضور بانوان در عرصه اشتغال، تصریح کرد: در حال حاضر زنان خانه‌دار جزو جمعیت غیرفعال اقتصادی هستند و اگر ما بتوانیم بحث توانمندسازی را با رویکرد توسعه مشاغل خانگی انجام دهیم، این جمعیت که اثر منفی دارند، به جمعیت فعال تبدیل خواهند شد و سبب بالا رفتن نرخ اشتغال در کشور می‌شوند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان اردبیل با اشاره به مهارت‌های تخصصی فردی مانند افزایش مهارت فن بیان برای نیروی کار، خاطرنشان کرد: بر اساس استانداردهای ابلاغ شده در این حوزه چهار بخش وجود دارد که دانش و مهارت را شامل می‌شود. در بخش مهارت‌های هر شغل و فعالیت اقتصادی مشخص شده است که هر زمینه شغلی چه مهارت‌های اولیه‌ای را نیاز دارد و این آموزش‌ها در قالب ورک‌شاپ‌ها از طرف اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای و با همکاری اتحادیه اصناف مختلف مانند صنایع غذایی، تولید پوشاک و ... برگزار می‌شود که علاقه‌مندان به یادگیری می‌توانند در دوره های مربوطه حضور یابند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha