• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۰۰
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402090201068
  • خبرنگار : 50182

معاون اجرایی رییس جمهور:

پیگیر اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای رسیدن قطار به اسلام آبادغرب هستیم

پیگیر اعتبار ۲۰۰۰ میلیارد تومانی برای رسیدن قطار به اسلام آبادغرب هستیم

ایسنا/کرمانشاه معاون اجرایی رئیس جمهور از پیگیری برای تامین اعتبار دو هزار میلیارد تومانی برای رسیدن قطار به اسلام آبادغرب خبر داد.

محسن منصوری، امروز(دوم آذر) در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی استان کرمانشاه، در جمع خبرنگاران با اشاره به ورود هفت هزار میلیارد تومان اعتبارات دور اول سفر رئیس جمهور به استان گفت: همین اعتبارات موجب فعالسازی کارگاه‌ها و پروژه‌های استان شده است و خوشبختانه این اعتبارات اثر خوبی بر پروژه‌های عمرانی استان گذاشته است.

منصوری با اشاره به بازدیدش از برخی پروژه های مهم استان گفت: از جمله این پروژه‌ها راه آهن کرمانشاه است که تکمیل کننده کریدور شرقی و غربی ریلی کشور است.

وی افزود: این پروژه قرار است در دو فاز پیگیری شود که فاز اول تکمیل نواقص فنی مسیر راه آهن ملایر-کرمانشاه است.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: این پروژه سالها قبل افتتاح شده اما نواقص فنی دارد و همین موجب شده سرعت قطار در بخش هایی از مسیر بسیار کند باشد و مردم استقبالی برای استفاده از آن نداشته باشند و همچنین برخی ایستگاه ها نیاز به تکمیل دارد که مجموعاً برای رفع نواقص و تکمیل ایستگاه ها هزار میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

وی افزود: با بخشی از اعتبارات کار رفع نواقص مسیر در حال انجام است و این اشکلات رفع می شود.

منصوری گفت: فاز دوم پروژه ادامه مسیر راه آهن از کرمانشاه تا مرز خسروی است که می‌تواند هم در بحث حمل بار و صادرات و واردات کالا و هم در بحث گردشگری و جابجایی مسافر کمک حال کشور باشد.

وی یادآور شد: کرمانشاه دروازه کربلا است و تکمیل این پروژه قطعاً تاثیر بسیاری در تسهیل جابجایی زوار اربعین خواهد داشت، بنابراین پروژه باید با اولویت در دستور کار گیرد.

معاون اجرایی رئیس جمهور افزود: برای رسیدن قطار به مرز خسروی ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم که با اعتبارات دولتی امکان پذیر نیست، بنابراین باید این بخش از پروژه نیز فازبندی شده و از منابع مختلف تامین اعتبار صورت گیرد.

منصوری گفت: بخش اول این مسیر کرمانشاه-اسلام آبادغرب است که برای تکمیل این بخش از مسیر دو هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: بخشی از اعتبار باید از محل اعتبارات سفر، بخشی از محل منابع ارزی و تهاتر که قرار است توسط وزارت راه پیگیری شود و بخشی هم با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی که برای حضور در این پروژه اعلام آمادگی کرده، تامین شود.

وی افزود: با توجه به میزان تامین اعتبارات از محل های مختلف می‌توان زمانبندی پروژه را مشخص کرد، لذا در حال حاضر نمی‌توان زمان دقیق را اعلام کرد.

منصوری در ادامه به پروژه بیمارستان ۵۴۰ تختخوابی در حال ساخت کرمانشاه هم اشاره و تصریح کرد: این پروژه ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای تکمیل و تجهیز آن بیش از چهار هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وی افزود: این پروژه در دور اول سفر رئیس جمهور نبوده و تلاش داریم با هماهنگی وزارت بهداشت و سازمان برنامه و بودجه آن را در مصوبات سفر بعدی رئیس جمهور قرار دهیم.

منصوری گفت: مسیر دوم تامین اعتبار پروژه از محل مولدسازی است که بتوانیم از طریق فروش برخی املاک وزارت بهداشت در استان، بخشی از اعتبارات این پروژه را تامین کنیم.

وی افزود: همچنین بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه اعلام آمادگی کرده که از آن استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۲ ۱۱:۴۳

اینجاست که تفاوت مدیریت مستقل راه آهن همدان و واگذاری مدیریت راه آهن کرمانشاه به ناحیه اراک مشخص می شود که پس از ۶ سال از بهره برداری ناقص راه آهن کرمانشاه هنوز توانایی رفع نواقص این طرح مهم را نداشته اند !!!! . از طرف دیگر اگر پیمانکار خط آهن کرمانشاه در بعضی از قسمت‌ها کار را بطور غیر استاندارد اجرا نموده که باعث کاهش سرعت قطار ها شده است پس چگونه شرکت بهره برداری راه آهن این خط را تایید نموده و زیر بار برده است ؟؟ و قبل از بهره برداری پیمانکار را ملزم به رفع نواقص طرح ننموده است ؟؟؟؟؟؟ البته عدم نظارت کافی نمایندگان محترم مجلس هم بر اجرای کامل این طرح که مطالبه عمومی استان جای سوال دارد !!! لطفاً به این موضوع مهم رسیدگی فرمایید باتشکر

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۲ ۱۳:۰۲

کرمانشاه تا ملایر باید دوخته شود اگر می‌خواهیم سرعت افزایش دهیم باید مسیرهای کرمانشاه تا نهاوند و کرمانشاه تا ملایر دوخته شود علت استراتژیک این کار باعث می‌شود در زمان پیک مسافر در ایام اربعین هر ساعت کرمانشاه قطار برای تهران داشته باشد استاندارد کرمانشاه دقت کند ::::او باید بیان کند ما باید به همدان متصل شویم و تا نهاوند باید دوخته شود و سپس بیان کند تا ملایر هم باید دوخته شود سپس بیان کند :::آیا از اربعین ۱۴۰۲ کشور درس نگرفته است اگر این دو تقاضا کرمانشاه محقق شود ما دو مسیر هدف و بازگشایی ترافیک و تصادفات در کشور داریم و می‌توانیم هر ساعت شبانه روز و دوازده رام قطار در طی روز برای اربعین مسافربری کنیم و تمام کشور پوشش ریلی دهیم ما دنبال صرف بودجه و دوباره هزینه نیستیم راهکار کرمانشاه:دروازه آسیا اتصال هر دو خط به کرمانشاه به صورت دوخته هست ما این می‌خواهیم پروژه خط آهن همدان -کرمانشاه استراتژیک شمال -غرب ایران هست و طی مسیر دوخته نهاوند-کرمانشاه باعث راهبردی استراتژیک آن می‌شود و پروژه ملایر -کرمانشاه که الان متصل هست با دوخته شدن موجب افزایش کریدور مسیر شرق به غرب می‌شود این استراتژیک درست کشور هست هزینه درست کنیم تا کشور بیمه شود