• پنجشنبه / ۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402090201243
  • خبرنگار : 30058

رئیس شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری کشور تاکید کرد

ضرورت تمکین به ضوابط قانونی در حوزه تغییر کاربری منابع طبیعی

ضرورت تمکین به ضوابط قانونی در حوزه تغییر کاربری منابع طبیعی

ایسنا/اردبیل رئیس شورای عالی جنگل، مرتع و آبخیزداری کشور بر ضرورت تمکین به ضوابط قانونی و نظرات کارشناسی در ارتباط با تغییر کاربری ها در حوزه منابع طبیعی تاکید کرد.

رسول اشرفی پور ۲ آذر در مراسم اختتامیه چهارمین کنفرانس بین المللی و هفتمین کنفرانس ملی صیانت از منابع طبیعی و محیط زیست و پنجمین همایش ملی جنگل ایران در دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور باید هر چه زودتر در ارتباط با طرح های جایگزین جنگل های هیرکانی وقت بگذارد، گفت: در حال حاضر از همکاری مراکز علمی و تحقیقاتی برخوردار هستیم و در آینده نیز در کارگروه های تخصصی سازمان این ارتباط بیش از پیش تقویت خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه جنگل ها نیاز به طرح دارند، افزود: با توجه به ارزش تاریخی جنگل های هیرکانی و نیازهای اقتصادی و اجتماعی، صیانت و حفاظت از آنها بسیار مهم و حائز اهمیت است.

رئیس شورای عالی منابع طبیعی و آبخیزداری کشور همچنین به ضرورت تمکین به ضوابط قانونی و نظرات کارشناسی در ارتباط با تغییر کاربری ها در حوزه منابع طبیعی تاکید کرد.

موسی ترابی مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی با بیان اینکه این دانشگاه یکی از دانشگاه های سبز کشور محسوب می شود، گفت: این دانشگاه دغدغه زیست محیطی دارد.

وی با بیان اینکه در سالجاری ۱۴ همایش ملی و بین المللی برگزار شده تا پایان سال نیز ۸ همایش برگزار خواهد شد، افزود: در حوزه کشاورزی همایش های بسیار خوبی با حضور مسئولان کشوری و اساتید خارجی برگزار شده که نشان از توجه این دانشگاه به حوزه کشاورزی دارد.

مدیر پژوهش دانشگاه محقق اردبیلی با تاکید بر توجه ویژه به حوزه مناطق طبیعی، محیط زیست و جنگل، اظهارامیدواری کرد: با برگزاری چنین همایش ها و نشست های تخصصی گامی در جهت جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و جنگل ها و آلودگی زیست محیطی برداشته شود.

رقیه جهدی دبیر اجرایی این کنفرانس نیز با بیان اینکه این کنفرانس در ۱۴ محور تخصصی  برگزار شد، گفت: ۳۱۰ مقاله به این کنفرانس ارسال شده بود که با بررسی هیات داوران ۲۹۶ مقاله مورد پذیرش واقع شد.

وی افزود: همچنین ۵ نشست تخصصی با سخنرانی های کلیدی، میزگردهای تخصصی با مشارکت مسئولان، تشکل های مردم نهاد، اساتید و دانشجویان در مدت ۲ روز برگزار شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha