• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۲۳
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1402090503026
  • خبرنگار : 50649

تحصیل ۲۸۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

تحصیل ۲۸۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز

ایسنا/فارس طبق اعلام معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز، هم‌اکنون ۲۶۰ دانشجوی دوره عمومی و ۲۰ دانشجوی تخصص و فوق تخصص و فلوشیب شهریه‌پرداز در قالب برنامه آموزش بین‌الملل دانشگاه در حال تحصیل هستند.

 آیین معارفه و راهنمایی بدو ورود هشتمین دوره از دانشجویان جدید بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز امروز، ۵ آذرماه در شیراز برگزار شد.

معاون بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در این مراسم ضمن معرفی دانشگاه به دانشجویان بین‌الملل بیان کرد: در حال حاضر ۲۶۰ دانشجوی دوره عمومی و ۲۰ دانشجوی تخصص و فوق تخصص و فلوشیب شهریه‌پرداز در قالب برنامه آموزش بین‌الملل دانشگاه در حال تحصیل هستند و تاکنون حدود ۴۰ دانشجو فارغ‌التحصیل شده و در کشورهای مختلف با موفقیت مشغول به کار هستند.

سیدحسن سراج تاکید کرد: تحصیل در شیراز، فرصت مناسبی است برای دانشجویان که با فرهنگ ایران آشنا شوند و همچنین به عنوان سفیر فرهنگی ایران در کشورهای خود باشند.

وی، مرحله بالینی آموزش‌ها را یکی از فشرده‌ترین و موفق‌ترین دوره‌های آموزش پزشکی در سطح کشور برشمرد و افزود: از آنجا که بیماران بیشتر به زبان فارسی صحبت می‌کنند، نیاز است فراگیران نیز به منظور تعامل به زبان فارسی مسلط باشند، به همین دلیل دانشگاه برای دانشجویان برنامه آموزش بین‌الملل دوره‌های وسیعی در زمینه یادگیری زبان فارسی در نظر دارد.

الهام نصیری، مدیر توسعه آموزش بین‌الملل معاونت بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این مراسم درباره تاریخچه دانشگاه، دانشکده‌های آن و دوره‌های ارائه شده پرداخت و توضیحاتی در مورد ارزشیابی عملکرد تحصیلی دانشجویان و نیز بورس تحصیلی مطرح کرد.

در ادامه دانشجویان بین‌الملل دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تور یک روزه، با اماکن سیاحتی و مذهبی شهر شیراز آشنا شدند.

به گزارش ایسنا، در هشتمین دوره پذیرش دانشجویان بین‌الملل دوره عمومی پزشکی، ۴۶ دانشجو پذیرفته شدند که از نیمسال اول سال تحصیلی ۱۴۰۲ ، آموزش خود را آغاز می‌کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha