• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۷:۰۵
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402090503384
  • خبرنگار : 50256

مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی:

امروز سخن از بسیج به قلب اروپا رسیده است

امروز سخن از بسیج به قلب اروپا رسیده است

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی با اشاره به گستره فعالیت‌های بسیج در کشور و فراتر از مرزها، گفت: امروز سخن از بسیج به قلب اروپا رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین سید شهاب الدین حسینی در همایش بزرگداشت هفته بسیج که با حضور سردار بابازاده، فرمـــانده قــــرارگاه منــــطـــقه‌ای عاشـــورا و جمعی از فرماندهان و بسیجیان نواحی شهر تبریز در محل اداره کل اوقاف و امور خیریه آذربایجان شرقی برگزار شد، با اشاره به فعالیت و خدمت رسانی پایگاه مقاومت شهدای مکه این اداره کل به مردم در مناسبت‌های مختلف، افزود: امروز افتخار می‌کنیم که بسیج محدود به ایران اسلامی نیست و مرزهای جغرافیایی آن علاوه بر یمن، عراق، افغانستان و سوریه به پاریس و لندن رسیده است.

وی افزود: این عظمت و شکوه را مدیون خداوند متعال و تک تک شهدای عزیزی هستیم که جان خود را بر طبق اخلاص گذاشتند و غواصانی که گمنامانه به شهادت رسیدند تا امروز، عزت، احترام و شوکت ازآن ما باشد. 

وی ادامه داد: امروز به داشتن بزرگ مرجع جهان اسلام، مقام معظم رهبری که خود بسیجی بوده و راهبری انقلاب را بعد از امام راحل با قدرت و اقتدار تمام برعهده دارند، افتخار می‌کنیم. 

حسینی تاکید کرد: امیدواریم با هدایت ایشان که حتی گستره راهبری ایشان علاوه بر عالم اسلام به نقاط دیگر دنیا هم رسیده است، بتوانیم در مسیر قرآن کریم و وعده‌های خداوند متعال حرکت کنیم و شاهد طلوع شکوهمند خورشید ولایت عظما باشیم. 

امروز سخن از بسیج به قلب اروپا رسیده است

سردار جلیل بابازاده، فرمانده قرارگاه سپاه عاشورا نیز در ادامه با اشاره به وضعیت کشورمان در دوران قبل از انقلاب، اظهار کرد: به برکت هدایت امام راحل و با جلب رحمت الهی و همراهی مردم عزیز ایران اسلامی، انقلاب شکوهمندی اتفاق افتاد و کشور ما از حکومت شاهنشاهی به نظام مقدس جمهوری اسلامی تحت رهبری ولی امر مسلمین ادامه مسیر داد. 

وی افزود: برخی از گروه‌های مذهبی و حتی سوسیالیست‌ها و فداییان خلق در آن دوران برای ایجاد برخی قیام‌ها جهت سرنگونی رژیم شاهنشاهی اقداماتی انجام می‌دادند اما توفیق چندانی نداشتند و برای آن‌ها جای سوال بود چه اتفاقی افتاد که قیامی با رهبری امام خمینی(ره) به نتیجه رسید. 

وی ادامه داد: دست انقلابی‌ها خالی بود و تنها با شعار «الله اکبر» قیام خود را آغاز کردند. انقلابی‌ها حتی خودشان نیز اذعان دارند که ایمان به پیروزی داشتند ولی نمی‌دانستند که به این سرعت محقق خواهد شد و در نهایت در مقابل چشمان مبهوت دنیا، خداوند متعال، نصرت خود را به مردم ایران هدیه کرد. 

بابازاده با اشاره به رفتار اتحاد جماهیر شوروی و ایالت متحده آمریکا در دوران قبل ازانقلاب و جنگ تحمیلی، گفت: وقتی جنگ شد، هر دو ابرقدرت جهانی، پشت سر رژیم بعثی رفتند و به ایران حمله کردند. عظمت امام راحل و رهبر کبیر انقلاب اینجا مشخص می‌شود که وقتی انقلاب پیروز شد، امام راحل فرمودند که «اسلام ما اسلام ناب رسول گرامی است. ما خادم جمهوری اسلامی و نه شرق و غرب هستیم. آمریکا از شوروی و شوروری هم از آمریکا و انگلیس ازهر دو بدتر است.» 

وی با اشاره به تاریخچه تشکیل بسیج به فرمان امام خمینی(ره)، گفت: آن زمان ظرفیت بسیار بالایی در مردم وجود داشت. مردم به امام(ره) اخلاص داشتند. در دوران انقلاب و بعد از آن نیز جوانان شعار می‌‎دادند که تمامی عمر من فدای یک لحظه عمر امام(ره) است. ایشان نیز از این ظرفیت مردمی برای تشکیل نیرویی مردمی بهره بردند. 

امروز سخن از بسیج به قلب اروپا رسیده است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha