• یکشنبه / ۵ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۵۴
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1402090503462
  • منبع : نمایندگی اردبیل

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل تأکید کرد

انجام فعالیت فیزیکی منظم روزانه در بین دانش آموزان

انجام فعالیت فیزیکی منظم روزانه در بین دانش آموزان

ایسنا/اردبیل معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بر ضرورت انجام فعالیت فیزیکی منظم روزانه در بین دانش‌آموزان و نوجوانان جهت کاهش بیماری‌های غیرواگیر و مزمن و افزایش نشاط و شادی، تقویت اعتماد به نفس، کاهش اضطراب، استرس و افسردگی تأکید کرد.

محمد جعفرزاده، معاون بهداشتی این دانشگاه با اشاره به افزایش کم تحرکی در بین نوجوانان و دانش آموزان گفت: فعالیت‌های نشسته مانند تماشای تلویزیون، کار با رایانه، تلفن همراه و تبلت باعث افزایش کم تحرکی در نوجوانان شده است که همین امر، افزایش بیماری‌های غیر واگیر و مزمن مانند بیماری‌های قلبی عروقی، دیابت و... را در دوران بزرگسالی به همراه دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل وی اظهار کرد: انجام فعالیت فیزیکی منظم به مدت ۶۰ دقیقه در روز، برای افزایش نشاط و شادی، تقویت اعتماد به نفس، کاهش اضطراب، استرس و افسردگی در نوجوانان و دانش آموزان ضروری و مهم است.

معاون بهداشتی دانشگاه بیان کرد: انجام فعالیت بدنی مانند پیاده روی با خانواده یا دوستان، پیاده یا با دوچرخه به مدرسه رفتن، ورزش‌های باشگاهی متناسب با سن و ... باعث تشویق نوجوانان و دانش آموزان جهت انجام فعالیت بدنی منظم می‌شود.

این مقام مسئول درمانی و آموزشی اعلام کرد: آگاهی و نگرش دانش آموزان در زمینه فعالیت های بدنی می تواند موجب بهبود عملکرد آنان در زمینه انجام فعالیت بدنی و ورزش متناسب با سن و شرایط زمینه ای آنان شود.

جعفرزاده بر ضرورت انجام مراقبت‌های دوره ای نوجوانان و دانش آموزان تأکید کرد و افزود: انجام مراقبت‌های دوره ای به ویژه برای نوآموزان پیش دبستانی، دانش آموزان پایه‌های اول، چهارم، هفتم و دهم باعث حفظ و ارتقاء سلامت آن‌ها می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت استان بیان کرد: همکاری مجموعه نهادهای مختلف اعم از خانواده، مسئولین مراکز بهداشتی، آموزش و پرورش و رسانه‌ها در این زمینه بسیار ضروری است.

وی تصریح کرد: دانش آموزان به همراه والدین خود جهت دریافت خدمات و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت به کلیه واحدهای بهداشتی در شهرستان‌ها مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت استان اردبیل خاطرنشان کرد: دریافت این خدمات و آموزش‌ها که مطابق با گروه سنی انجام می‌شود باعث پیشگیری، تشخیص و درمان زودهنگام برخی بیماری‌ها می گردد. بنابراین مراجعه دانش آموزان به همراه والدین خود جهت دریافت خدمات و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت در واحدهای بهداشتی ضرورت دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha