• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۸
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 1402090603769
  • خبرنگار : 50553

مدیر تیم مؤلفان کتاب‌ Eight:

رویکرد جهان‌شمولی در مجموعه کتاب‌های Eight وجود دارد

رویکرد جهان‌شمولی در مجموعه کتاب‌های Eight وجود دارد

ایسنا/قزوین مدیر تیم مؤلفان مجموعه کتاب‌های Eight در جهاددانشگاهی قزوین گفت: هدف از تألیف مجموعه کتاب‌های Eight فقط استفاده در کشورهای مسلمان نیست و ما تلاش کرده‌ایم به تمامی کشورها با فرهنگ‌های مختلف بپردازیم تا رویکرد جهان شمول در کتاب رعایت شود.

علیرضا عبداللهی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: برخی از افراد در خصوص تألیف مجموعه‌ کتاب‌های Eight تفسیرهایی چون بومی‌سازی زبان انگلیسی بیان می‎‌کنند که این تفسیر غلط است چراکه هدف از تألیف این کتاب هرگز بومی‌سازی نبوده است. کتاب Eight اهداف فراتری چون آموزش مکالمه و Speaking را دنبال می‌کند تا زبان‌آموزان را به طور گسترده با حوزه زبان انگلیسی آشنا کند.

وی بیان کرد: هدف اصلی از نگارش مجموعه کتاب‌های Eight علاوه بر آموزش زبان انگلیسی که به تقویت چهار مهارت زبانی بر اساس استاندارد اتحادیه اروپا CEFR می‌پردازد، ارائه زبان به عنوان یک ابزار ارتباطی براساس دیدگاه World Englishes و جهان شمول است تا کشورها و فرهنگ‌های بیشتری را در سطح جهان معرفی کنیم.

این مسئول ادامه داد: این دیدگاه در واقع اهمیت تقویت مهارت پنجم در آموزش زبان انگلیسی که فرهنگ (Culture) است را برجسته‌تر کرده تا نیازهای ارتباطی زبان‌آموزان را با تقویت پنج مهارت مرتفع کند و آنان را برای ارتباط زبانی در سطح جهانی و همچنین برای موفقیت در مهمترین آزمون‌های بین‌المللی آماده کند.

مدیر تیم مؤلفان مجموعه کتاب‌های Eight در جهاددانشگاهی قزوین تأکید کرد: محتوای کتاب Eight به دور از کلیشه است به این معنا که در این کتاب کشورهای بسیاری را تحت پوشش قرار داده‌ایم تا یک کتاب آموزش زبان انگلیسی با ویژگی جهان شمول تألیف کنیم.

وی تصریح کرد: محتوای این کتاب فقط مختص به کشورهای مسلمان نیست بلکه برای تولید محتوای کتاب از جمله متن و عکس از کشورهای مختلف درصدبندی کردیم، مثلاً براساس جمعیت کشورهای مسلمان در جهان می‌توانیم ۱۰ درصد از محتوای کتاب را به این کشورها اختصاص دهیم.

عبداللهی خاطرنشان کرد: هدف از نوشتن این کتاب فقط جهت استفاده کشورهای مسلمان نیست و ما تلاش کرده‌ایم به تمامی کشورها با فرهنگ‌های مختلف بپردازیم تا رویکرد جهان شمول در کتاب رعایت شود تا پس از آموزش این کتاب افراد بتوانند با کسانی که انگلیسی زبان اول آنان است نیز مکالمه کنند.

مدیر تیم مؤلفان مجموعه کتاب‌های Eight در جهاددانشگاهی قزوین گفت: مؤلفان دیگر کتاب‌های زبان‌ هم به این نتیجه رسیده‌اند هر چقدر که کشورهای بیشتری را تحت پوشش قرار دهند استقبال بیشتری هم از آن کتاب صورت خواهد گرفت و این دیدگاه در آینده‌ای نزدیک در تمامی کتاب‌ها متداول خواهد شد.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه محتوای کتاب Eight به فرهنگ‌های کشورهای مختلف پرداخته است به فردی که تحت آموزش این کتاب قرار دارد اعتماد به نفس می‌دهد تا علاوه بر اینکه درباره خودش صحبت کند بلکه درباره جزئیات و آداب و رسوم شهر یا کشور خود نیز مطالب مفیدی به زبان انگلیسی بیان کند.

عبداللهی بیان کرد: برای تولید محتوای زبانی در مجموعه کتاب‌های Eight یک تیم متخصص در زمینه آموزش زبان انگلیسی محتوای اولیه را تولید کرده و سپس این محتوای تولید شده توسط ناظرین داخلی که همگی از متخصصان و صاحب نظران مباحث زبان انگلیسی در سطح کشور هستند بررسی می‌شود.

کتاب Eight از انتشارات York تأییدیه دارد

وی تصریح کرد: در ادامه پس از برگزاری جلسات بسیار، بهترین پیشنهادات اعمال و تأییدیه داخلی دریافت می‌شود؛ اما کار تولید محتوا به اینجا ختم نخواهد شد و در نهایت محتوای تولید شده برای تیم متخصص ناظرین در انتشارات York ارسال می‌شود تا نظرات آن‌ها با در نظر گرفتن تطابق موضوعات و محتوا با استاندارد CEFR‌ بررسی گردد و پس از دریافت نظرات و اعمال آن‌ها و گرفتن تأییدیه، فازهای بعدی تولید محتوا که در واقع موارد مربوط به گرافیک و صفحه‌پردازی کتاب است انجام شود.

این مسئول گفت: به منظور تقویت هرچه بیشتر مهارت‌های زبان‌آموزان قرار بر این بود که در انتهای کتاب یک بانک محتوای تکمیلی تولید شود که شامل Vocabulary Bank  ،Grammar Bank و Cultural Notes باشد که در آینده نزدیک و با تولید محتوای Second Edition ارائه این پک تکمیلی نیز در دستور کار قرار خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: هم کنون این کتاب فقط در مرکز آموزش جهاد دانشگاهی تدریس می‌شود و در نظر داریم پس از ارائه‌ Edition دوم، در دیگر آموزشگاه‌های زبان انگلیسی نیز شاهد تدریس مجموعه کتاب‌های Eight  باشیم. Audio کتاب Eight Plus با لهجه کشورهای مختلف تولید شده و لهجه این کتاب یک مختص به یک کشور نیست.

وی با اشاره به اینکه Eight Plus از سال گذشته به صورت پایلوت در قزوین آغاز شده است، ادامه داد: امروزه استفاده از تکنولوژی در آموزش برای نسل جدید اجتناب ناپذیر است، آموزش زبان انگلیسی به نسل جدید با توجه به دسترسی گسترده نسل Z به انواع ابزارهای الکترونیکی، اینترنت و شبکه‌های اجتماعی با شیوه‌های قدیمی موفقیت‌آمیز نخواهد بود.

مدیر تیم مؤلفان مجموعه کتاب‌های Eight در جهاددانشگاهی قزوین تأکید کرد: با توجه به اهمیت موضوع مطرح شده، امروزه تقریباً تمامی کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی که در مؤسسات مورد استفاده قرار می‌گیرند دارای پکیج تکمیلی Class Presentation Tools (CPT) هستند.

وی عنوان کرد: با در نظر گرفتن اهمیت استفاده از ابزارهای ارائه محتوای آموزشی در کلاس‌ها و برای بالا بردن سطح کیفی آموزش زبان انگلیسی برای مجموعه کتاب‌های Eight، یک نرم‌افزار تعاملی و کاربردی با عنوان Eight Plus تولید و ارائه شده است تا به اساتید کمک کند محتوای آموزشی خود را بر اساس طرح درس مشخص شده برای هر جلسه در کلاس با سهولت و جذابیت بیشتری برای زبان آموزان ارائه کنند.

عبداللهی گفت: برای ارائه باکیفیت و جذاب در کلاس و تقویت هرچه بیشتر مهارت‌های زبانی زبان‌آموزان، برای ۶ جلد چاپ شده از مجموعه کتاب‌های Eight  (یعنی کتاب  ۱A تا ۶B) در نرم افزار Eight Plus بیش از ۱۲۰۰۰ اسلاید کمک آموزشی به همراه حدود ۳۰۰۰ فایل صوتی برای تقویت مهارت‌های شنیداری و گفتاری و لهجه زبان‌موزان تولید و ارائه شده است.

وی تصریح کرد: این پکیج کمک آموزشی دارای (تمرین‌های آماده سازی) Preparation Activities، (بخش‌های اصلی کتاب) Main Activities، و همچنین (تمرین‌های تکمیلی) Post Activities  است که در ۲ پکیج مجزا در قالب پکیج استاد و پکیج زبان آموزان در دسترس اساتید و زبان‌آموزان قرار داده می‌شود.

مدیر تیم مؤلفان مجموعه کتاب‌های Eight در جهاددانشگاهی قزوین گفت: جهت استفاده از موارد ذکر شده زبان‌آموزان و اساتید می‌توانند به سایت رسمی مجموعه کتاب‌های Eight به آدرس http://eight.ir و به بخش Eight Plus مراجعه کنند.

عبداللهی در پایان بیان کرد: امیدوارم که مجموعه کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی Eight که با هدف آموزش زبان انگلیسی به جوانان و بزرگسالان با در نظر گرفتن دیدگاه World Englishes و جهان شمول تولید و اکنون با پکیج کمک آموزشی Eight Plus تقویت شده است بتواند نیازهای زبانی اساتید و زبان‌آموزان را برای دسترسی به محتوای آموزشی و کمک آموزشی با کیفیت مقبول، بیش از پیش مرتفع سازد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha