• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۲۹
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402090603787
  • منبع : نمایندگی مازندران

با حضور وزیر اقتصاد و دارایی انجام شد

برگزاری همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مناطق آزاد در دانشگاه مازندران

برگزاری همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مناطق آزاد در دانشگاه مازندران

ایسنا/مازندران همایش بررسی فرصت‌ها و چالش‌های مناطق آزاد استان مازندران با حضور سید احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی و حسینی پور استاندار مازندران در دانشگاه بابلسر برگزار شد.

به گزارش ایسنا، پیش از ظهر امروز ۶ آذرماه، حجت‌الاسلام فولادی مدیر اجرایی مناطق آزاد مازندران در اجرای پنل علمی با موضوع بررسی چالش‌ها و فرصت‌های منطقه آزاد در دانشگاه مازندران بابلسر، با اشاره به عقب ماندگی استان در بهره‌مندی از منطقه آزاد، اظهار کرد: منطقه آزاد به عنوان پیشران توسعه اقتصادی  در پنج حوزه اصلی تکلیف دارد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۴۰۰ هفت منطقه آزاد تصویب شد و بعد از دو سال ماهیت منطقه آزاد شکل گرفت، افزود: اساسنامه منطقه آزاد مازندران در هفته گذشته تصویب شد و انتظار دارم از همه مدیران همکاری کامل در شکل‌گیری این مناطق داشته باشند.

وی با بیان اینکه بخشی از منطقه آزاد چپکرود و میرود به عنوان زون فناوری شناخته شد، افزود: توسعه صنعتی، توسعه صنایع تبدیلی، گردشگری سلامت و اکوتوریسم فرصت‌های ارزشمندی است که باید در این مناطق به آن توجه شود.

قابل ذکر است، در این پنل فرصت‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و محیط زیست سه فرصت مناطق سه‌گانه آزاد اقتصادی مازندران یاد شد و راهکارهایی همچون؛ اتخاذ مدل توسعه مشارکتی، استقرار صنایع با رعایت زیست محیطی و غیره پیشنهاد شد.

 در این پنل "ناصریگ عضو هیئت علمی دانشگاه مازندران نیز، بیان کرد: تیم پژوهشی به مدیریت دانشگاه مازندران، سناریو سه لکه‌ای بودن مناطق آزاد را پیشنهاد داد و لازم است در امور اجرایی این مناطق هم از دانش این تیم ۲۵ نفره بهره‌گیری شود.

وی با بیان اینکه مناطق آزاد استان مازندران با دیگر استان‌ها متفاوت است، گفت: مکان یابی درست یکی از مزایای مناطق آزاد مازندران و کاملا قابل دفاع است و این ویژگی مهم وجه تمایز این استان با دیگر استان‌ها است.

وی در پایان خواستار رفع ابهام در زمینه‌های مختلف مناطق آزاد به ویژه از نگاه اهداف و سیاست دولت شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha