• دوشنبه / ۶ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۱۷
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402090604275
  • خبرنگار : 50026

شناسایی ۵۶۷ بیمار مشکوک به دیابت و فشارخون در خراسان جنوبی

شناسایی ۵۶۷ بیمار مشکوک به دیابت و فشارخون در خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی معاون فنی مرکز بهداشت استان خراسان جنوبی گفت: از زمان اجرای پویش ملی سلامت در این استان ۳۱۰ نفر مشکوک به پرفشاری خون و ۲۵۷ نفر مشکوک به دیابت شناسایی و به سطح ۲ ارجاع شدند.

امیر مهدی زنگویی مطلق، امروز دوشنبه، ۶ آذر در نشست خبری معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: تاکنون ۲۱ هزار و ۱۶۵ نفر افراد بالای ۱۸ سال استان در پویش ملی سلامت (غربالگری دیابت و پرفشاری خون) شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: پویش ملی سلامت از ۲۰ آبان امسال همزمان با سراسر کشور در استان آغاز شد و تا ۱۵ دی ماه در مراکز خدمات بهداشتی و درمانی شهرها و روستاها ادامه دارد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان جنوبی گفت: همچنین طرح ایراپن که چهار بیماری دیابت، فشار خون بالا، سرطان و بیماری‌های مزمن تنفسی به همراه چهار عامل خطر کم تحرکی، تغذیه ناسالم، مصرف الکل و دخانیات را شامل می‌شود، قبلا در استان اجرایی شده و جمعیت بالای ۳۰ سال به بالا جامعه هدف هستند که تاکنون ۹۸ هزار و ۴۱۰ نفر غربالگری شده‌اند.

وی افزود: ۵۹۶ هزار و ۱۸۴ نفر جامعه هدف استان برای غربالگری دیابت و فشار خون هستند که باید مراجعه کنند.

زنگویی مطلق گفت: شناسایی، مراقبت و درمان مهمترین اهداف اجرای پویش ملی سلامت و طرح ایراپن است زیرا بیماری‌های قلبی و عروقی از علل مهم مرگ و میر محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: بالاترین میزان مصرف نمک در کشور مربوط به خراسان جنوبی است و بیشترین میزان ناآگاهی از فشار خون هم مربوط به این استان بوده از همین رو شناسایی بیماران بسیار حایز اهمیت است که بتوان از همان مراحل اولیه درمان را شروع یا از بروز بیماری پیشگیری کرد.

معاون فنی مرکز بهداشت خراسان جنوبی با تاکید بر لزوم ایجاد بسیج اطلاع رسانی در خصوص اجرای این طرح گفت: تاکنون ۲۰ درصد از جامعه هدف غربالگری شده و افراد مشکوک به بیماری برای بررسی و درمان جدی به سطح ۲ ارجاع شده‌اند.

وی یادآور شد: همه خدمات این طرح رایگان است و بهترین فرصت برای شناسایی و پیشگیری از بیماری‌های دیابت و فشار خون محسوب می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha