• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۵۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1402090704532
  • خبرنگار : 50444

یک مسئول خبر داد

ساخت ۲۸ مدرسه خیرساز در خراسان شمالی

ساخت ۲۸ مدرسه خیرساز در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس مجمع نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی گفت: ۲۸ مدرسه خیرساز در خراسان شمالی ساخته شده که از این تعداد، ۹ مدرسه به دلیل محرومیت بالاتر در شهرستان راز و جرگلان است.

محمد وحیدی نایب رئیس کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس شورای اسلامی، در آیین افتتاح مدرسه ۶ کلاسه روستای بچه‌دره در عصر روز ششم آذر ماه اظهار کرد: در سفر مقام معظم رهبری در سال ۹۱ به استان خراسان شمالی و دیدار ایشان  با معلمان و اطلاع از موفقیت‌های دانش آموزان این استان، همواره دانش آموزان استان را به عنوان افتخار آفرینان عرصه المپیادها و کنکور سراسری مورد تاکید قرار دادند.

وحیدی با اشاره به جمعیت دو هزار نفری روستای مرزی بچه‌دره که ۳۳ معلم در حال خدمت در چهار آموزشگاه آن برای ۱۳۰ دانش آموز تلاش می‌کنند، خاطرنشان کرد: با وجود اینکه خراسان شمالی از نظر آماری دارای تعداد دانش آموز کمتری است اما از نظر کسب موفقیت‌های دانش آموزی، بسیار موفق عمل کرده است.

وی تاکید کرد: بیش از یک هزار و ۳۰۰ معلم در شهرستان مرزی راز و جرگلان مشغول به خدمت هستند، ولی باز هم کمبود معلم وجود دارد و تلاش می‌شود روزی برسد که معلمان بومی همان منطقه در مناطق خود خدمت کنند و هیچ معلمی رنج رفت و آمد را متحمل نشود.

وحیدی ضمن ابراز امیدواری برای افزایش تعداد مدارس خیرساز گفت: از ۲۸ مدرسه خیر ساز در سطح استان، ۹ مدرسه توسط خیران در شهرستان راز و جرگلان ساخته شده است که قدردان و مفتخر به وجود چنین خیرانی در استان هستیم.

نماینده مردم بجنورد در مجلس اظهار کرد: در حال حاضر از نظر وضعیت معیشت و اقتصاد در وضعیت قابل قبولی نیستیم اما دولت به همراه مدیران ارشد در حوزه اعتبارات محرومیت‌زدایی تلاش می‌کند و رئیس جمهور نیز نگاه ویژه‌ای به آن دارد که باعث توسعه زیرساخت‌ها می‌شود.

وی به تصویب و ابلاغ مصوبه مرکز جامع سلامت و شکل گیری زنجیره سلامت در این منطقه اشاره کرد و گفت: هفته گذشته با دستور وزیر بهداشت، احداث مرکز جامع سلامت روستای بچه‌دره مصوب و ابلاغ شد؛ مزارلق، یکه‌سعود و به زودی بک‌پولاد صاحب مرکز جامع سلامت می‌شود. با اجرایی شدن این مصوبه امید است که مردم منطقه از خدمات درمانی محروم نمانند.

وی ادامه داد: با احداث راه‌های جدید و روکش آسفالت، تردد مردم بهبود یافته است. همچنین با افزایش پوشش اینترنتی منطقه از ۲۳ درصد به ۹۵ درصد، تلاش می‌شود مردم این منطقه رفاه نسبی را تجربه کنند.

وی در پایان، توجه به نیازسنجی و شناسایی رشته‌های تحصیلی در مدارس و هنرستان‌های این منطقه را با توجه به نیاز آن‌ها ضروری دانست و بیان کرد: در این منطقه که بهترین و بی‌نظیرترین فرش دو رویِ دنیا با دستان هنرمندانه زنان این منطقه بافته می شود، وجود رشته‌های مرتبط با فرش بسیار حیاتی است. همچنین وجود اصیل‌ترین نژاد اسب ترکمن در این منطقه یکی از ثروت‌های ارزشمند در این منطقه است.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز در این آیین، سالروز تاسیس مدارس آموزش از راه دور را تبریک گفت از تلاش فعالان این عرصه قدردانی کرد.

ابوالقاسم اکبری بیان کرد: نظام آموزش و پرورش در راستای اجرای سند تحول بنیادین، رسالت تحقق عدالت آموزشی از طریق بهره‌مندی هوشمندانه از فناوری‌های نوین را برعهده دارد. در این راستا، آموزش از راه دور ظرفیتی برای تحقق اهداف والایی همچون بازگشت بازماندگان از تحصیل به چرخه آموزش به شمار می‌رود و به نظر می‌رسد نزدیک‌ترین راه برای دستیابی و تعالی بازماندگان از تحصیل به آموزش است.

وی ادامه داد: مدارس آموزش از راه دور در سال‌های اخیر با شعار «آموزش آسان، با کیفیت، همیشه، همه جا و برای همه» در جهت ایجاد فرصت‌های برابر یادگیری، گام‌های موثری برداشته‌اند و باید قدردان زحمات فعالان این حوزه باشیم.

ساخت ۲۸ مدرسه خیرساز در خراسان شمالی

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha