• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۴۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان غربی
  • کد خبر: 1402090704704
  • خبرنگار : 50136

نخستین بانوی مدال آور مچ اندازی ایران:

آرزویم کسب سهمیه و مدال المپیک مچ اندازی است

آرزویم کسب سهمیه و مدال المپیک مچ اندازی است

ایسنا/آذربایجان غربی نخستین بانوی مدال آور مچ اندازی ایران گفت: طبق اعلام مسئولان المپیک قرار شده ورزش مچ اندازی در سال ۲۰۲۵به عنوان یکی از رشته های المپیکی محسوب شود لذا بزرگترین آرزوی من کسب سهمیه المپیک و بعد از آن کسب مدال در این مسابقات است.

کارینا کرمی ۱۵ ساله و اهل شهرستان  شاهین دژ در گفت و گو با ایسنا افزود: مسابقات جهانی  قزاقستان دومین تجربه ورزشی من در مسابقات بین المللی بود و کسب مدال برنز در رده سنی مثبت ۷۰ نوجوان نیز اولین مدال بانوان ایران در مسابقات جهانی مچ اندازی است.

وی با اشاره به اینکه در اولین حضور خود در مسابقات استانی توانست مقام اول را کسب کند، خاطرنشان کرد: بعد از مسابقات استانی در مسابقات مستر یونیوس که به میزبانی  رامسر برگزار شد، مدال طلا و نقره  گرفتم و همین منجر به دعوت من به اردوی تیم ملی شد.

این قهرمان بانوی مچ اندازی ایران اظهار کرد: در مسابقات قهرمانی کام آزاد آسیا نیز در وزن مثبت ۷۰ کیلوگرم نوجوانان در دست چپ طلا و در دست راست نیز برنز گرفتم.

کرمی که ورزش مچ اندازی را زیر نظر پدرش که مربی او نیز است بطور حرفه ای دنبال می کند، ادامه داد: خانواده ام اولین و مهمترین حامی ورزشی من هستند چرا که پدر ومادرم هردو ورزشکار و بدنساز هستند و مربیان من نیز هستند.

این قهرمان مچ اندازی ایران افزود: مسئولان ورزشی به ویژه هیئت مچ اندازی استان حمایت های مادی ومعنوی خوبی از من به خصوص در هنگام اعزام به مسابقات داشتند و من در هیچ دوره ای استرس اعزام نداشتم، اما نیاز است که برای بهتر شدن وضعیت این ورزش و جذب بیشتر نوجوانان و جوانان حمایت های مالی افزایش یابد و مکان های ورزشی شاهین دژ توسعه یابد.

کرمی یاد آور شد: با توجه به اینکه خودم و  مادرم  نیت کرده بودیم  اگر در مسابقات جهانی مدال کسب کنم مدال را به آستان قدس رضوی اهدا کنم در حال انجام کارهای اداری هستیم که این کار انجام شود.

وی ادامه داد: حجاب نه تنها مانعی بر سر راه ورزش حرفه ای من نیست بلکه به من عزت نفس می دهد و من افتخار می کنم که با حجاب اسلامی بالای سکو می روم و پرچم کشورم را به اهتزار در می آورم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha