• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۵۵
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402090704788
  • خبرنگار : 50300

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد

افزایش نیاز به مهندسان و متخصصان با رشد وابستگی به فناوری‌های نوین

افزایش نیاز به مهندسان و متخصصان با رشد وابستگی به فناوری‌های نوین

ایسنا/خوزستان مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز با بیان اینکه در کشورهای در حال توسعه، بهره‌وری پایین، هدررفت منابع و تولید کیفیت پایین محصولات از مشکلاتی است که باعث کندی رشد اقتصادی و وابستگی به محصولات خارجی شده است، گفت: استفاده از الگوی هوشمندسازی مبتنی بر اینترنت اشیا برای مقابله با چالش‌ها گریزناپذیر است.

سیدمحمد اشرفی در نخستین کنفرانس ملی اینترنت اشیا که امروز (۷ آذرماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: دانشگاه شهید چمران اهواز به عنوان یکی از پیشگامان برگزاری کنفرانس در حوزه اینترنت اشیا مطرح شده است.

به گزارش ایسنا، وی افزود: در کشورهای در حال توسعه، بهره‌وری پایین، هدررفت منابع و تولید کیفیت پایین محصولات از مشکلاتی است که باعث کندی رشد اقتصادی و وابستگی به محصولات خارجی شده است. به طور مثال عدم مدیریت صحیح منابع و مسائل آبی، ایران را در ردیف هشتمین کشور جهان در سرانه مصرف آب قرار داده است.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: همچنین مدیریت غیرهوشمند انرژی در اتومبیل‌سازی، حمل و نقل و صنعت ساختمان باعث شده است در بهینه مصرف انرژی، جزو ۲۰ درصد پایین کشورها باشیم. به دلیل نبود حکمرانی هوشمند داده‌ها، چنین وضعیتی در بخش‌های دیگر صنعت، بازار و محیط زیست نیز به چشم می‌خورد.

اشرفی بیان کرد: در این شرایط، استفاده از الگوی هوشمندسازی مبتنی بر اینترنت اشیا برای مقابله با چالش‌ها گریزناپذیر است.

وی عنوان کرد: برخی از مزایای اینترنت اشیا در فرآیندهای کسب و کار و تولید، بهبود بهره‌وری تولید و استفاده بهتر از منابع، افزایش کیفیت تولیدات، بهبود ایمنی و امنیت کار و فرصت‌های تجاری بهتر است.

مدیر پژوهش و فناوری دانشگاه شهید چمران اهواز یادآور شد: اینترنت اشیا به عنوان نسل جدید اینترنت در جهان، بر جنبه‌های فردی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی افراد جامعه اثرگذار خواهد بود و آینده تعاملات فردی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

وی گفت: با اتصال ده‌ها میلیارد وسیله به اینترنت، بازار جهانی اینترنت اشیا که تقریبا با همه بخش‌های اقتصادی امروز مرتبط است، به حدود ۳۵۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۳ رسیده است. پیش‌بینی می‌شود این بازار با نرخ رشد بیش از ۲۵ درصدی که بیش از ۴۰ درصد آن در آسیا و اقیانوسیه قرار دارد، در پنج سال آینده از یک تریلیون دلار نیز فراتر رود. همچنین بسیاری از فرصت‌های شغلی در آینده در این حوزه خواهد بود که از مهم‌ترین عوامل رشد اینترنت اشیا است.

اشرفی افزود: با افزایش وابستگی فناوری‌های نوین، روز به روز نیاز به مهندسان و متخصصان توانمند، زیرساخت‌ها و نرم‌افزارها در این بستر افزایش خواهد یافت و این جا است که نقش بی‌بدیل دانشگاه، به ویژه دانشگاه شهید چمران اهواز، به عنوان بزرگترین دانشگاه جنوب غرب کشور و محور علمی استان در صنعت و کشاورزی، بیشتر آشکار می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha