• سه‌شنبه / ۷ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۳۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402090704984
  • خبرنگار : 50300

دبیر علمی نخستین کنفرانس ملی اینترنت اشیا:

سیستم مبتنی بر اینترنت اشیا، بستر متصلی از دارایی‌ها و منابع مهم است

سیستم مبتنی بر اینترنت اشیا، بستر متصلی از دارایی‌ها و منابع مهم است

ایسنا/خوزستان دبیر علمی نخستین کنفرانس ملی اینترنت اشیا گفت: با توجه به وجود منابع عظیم طبیعی و حجم وسیعی از محصولات کشاورزی و صنایع متنوع در خوزستان، پیاده‌سازی راهکار اینترنت اشیا به بهبود شرایط و اقتصاد استان و کشور کمک می‌کند.

دکتر محمدجواد رشتی در نخستین کنفرانس ملی اینترنت اشیا که امروز (۷ آذرماه) در دانشگاه شهید چمران اهواز برگزار شد، اظهار کرد: در دنیای داده‌محور کنونی، بسیاری از فرآیندهای صنعتی کشوری و تصمیمات ملی و سازمانی با استفاده از تحلیل‌های هوشمند داده‌های جمع‌آور شده انجام می‌شود. سیستم مبتنی بر ماشین‌ها یا اینترنت اشیا، بستر متصلی از اشیای مهمی از دارایی‌ها و منابع مهم است که به ما اجازه پایش و کنترل وضعیت را می‌دهد و به این شکل بهترین تصمیم بر اساس اطلاعات، گرفته خواهد شد.

به گزارش ایسنا، وی افزود: به این شکل بهره‌وری در استفاده از منابع افزایش پیدا می‌کند و امنیت و رفاه نیز بهبود می‌یابد. با توجه به وجود منابع عظیم طبیعی و حجم وسیعی از محصولات کشاورزی و صنایع متنوع در خوزستان، پیاده‌سازی راهکار اینترنت اشیا به بهبود شرایط و اقتصاد استان و کشور کمک می‌کند.

دبیر علمی نخستین کنفرانس ملی اینترنت اشیا گفت: به عنوان فعالان دانشگاهی، خود را ملزم می‌دانیم که در راستای تربیت نیروی انسانی متخصص در این حوزه گام برداریم و در این خصوص در یک کنسرسیوم بین‌المللی، طراحی یک رشته کارشناسی ارشد اینترنت اشیا را از دو سال گذشته در دانشگاه آغاز کرده‌ایم. در حال حاضر این رشته در ایران و عراق تاسیس شده و مجوز پذیرش دانشجو دریافت کرده است.

رشتی ادامه داد: تاسیس این رشته با کمک اتحادیه اروپا و دانشگاه‌های داخلی انجام شد و در تلاش هستیم آزمایشگاه‌های مربوطه را تجهیز کنیم. در کنار هم جمع کردن فعالان حوزه اینترنت اشیا و هوشمندسازی، از دیگر اقدامات است تا تجربیات خود را کنار هم بگذارند و همکاری وسیعی در این زمینه داشته باشیم.

عضو هیات علمی گروه کامپیوتر دانشگاه شهید چمران اهواز افزود: با همکاری مرکز گسترش اینترنت اشیا، اولین کنفرانس اینترنت اشیا طراحی شد و صنایع مختلف را مطلع کردیم. در این حوزه بیش از ۶۰ مقاله دریافت کردیم که ۱۵مقاله در حوزه کشاورزی، ۱۰ مقاله در امنیت اینترنت اشیا، ۱۰ مقاله در سیستم و پلتفورم و مابقی نیز در آی تی پزشکی، هوش مصنوعی و  مدیریت تکنولوژی در فناوری اینترنت اشیا بودند و از این تعداد، ۱۵ مقاله نهایی پذیرفته شدند.

وی گفت: در این کنفرانس، کارگاه‌هایی نیز برگزار خواهد شد و دو همکار خارجی نیز در خصوص چالش‌های هوش مصنوعی نشست خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha