• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۳
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402090805488
  • خبرنگار : 50181

نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان مطرح کرد:

تبعات افزایش سن بازنشستگی برای جامعه ۱.۶ میلیون نفری رانندگان

تبعات افزایش سن بازنشستگی برای جامعه ۱.۶ میلیون نفری رانندگان

ایسنا/کرمانشاه نایب رئیس کانون انجمن‌های صنفی رانندگان و دارندگان ناوگان مسافر کشور معتقد است، افزایش سن بازنشستگی باعث کاهش تمایل به بیمه پردازی از سوی بسیاری از گروه‌ها خصوصا رانندگان خواهد شد.

مختار داوودی در گفت و گو با ایسنا، با انتقاد از مصوبه مجلس شورای اسلامی مبنی بر افزایش سن بازنشستگی، گفت: این تصمیم یکجانبه می‌تواند تبعات سنگینی برای جامعه ۴۳ میلیون نفری تحت پوشش تامین اجتماعی داشته باشد.

وی از چند ایراد جدی که به این تصمیم وارد است یاد کرد و افزود: در درجه اول اقشاری مانند رانندگان که شغل سختی دارند بیش از همه آسیب خواهند دید، زیرا جامعه رانندگان کشور چشم امید داشتند که شغل رانندگی در زمره مشاغل سخت و زیان آور قرار بگیرد و زودتر بازنشسته شوند، اما افزایش سن بازنشستگی شوک بزرگی به آنها وارد کرد.

رئیس انجمن صنفی رانندگان ودارندگان ناوگان مسافر استان کرمانشاه با بیان اینکه رانندگان ماهیانه حدود دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان بابت حق بیمه تامین اجتماعی می‌پردازند که گاهی یک چهارم درآمد آنها را شامل می‌شود، تاکید کرد: بسیاری از رانندگان خصوصا افرادی که بیمه پردازی را به تازگی آغاز کرده اند از پرداحت حق بیمه تامین اجتماعی منصرف شده و سراغ راهکارهای کم هزینه‌تری برای پشتوانه آینده خود می‌روند.

وی معتقد است، جامعه  ۶۰۰ هزار نفری رانندگان برون شهری و یک میلیونی درون شهری به شدت از این موضوع آسیب خواهند دید.

داوودی با بیان اینکه در این مصوبه سنوات پرداخت حق بیمه را ۳۵ سال و سن بازنشستگی را ۶۲ سال در نظر گرفته اند، ادامه داد: براساس عقود و قراردادی که بین تامین اجتماعی بعنوان بیمه گر و کارگران و کارفرمایان وجود دارد، برای بازنشستگی ۳۰ سال سابقه پرداخت حق بیمه بدون شرایط سنی و  یا ۶۰ سال سن با ۲۰ سال سابقه پرداخت پیش بینی شده، اما در مصوبه جدید مجلس با لحاظ ۳۵ سال بیمه پردازی و سن ۶۲ سال، این قرارداد به صورت یکطرفه نقض شده است.

رئیس کانون انجمن‌های کارگری استان کرمانشاه اظهار کرد: برای نقض این قرارداد نه تنها کار کارشناسی دقیقی صورت نگرفته، بلکه با عدم رعایت سه‌جابنه گرایی، از  کارگران و کارفرمایان به عنوان اصلی‌ترین شرکای اجتماعی هیچ کسب نظری نشده است.

وی این تصمیم را باعث ایجاد یاس و ناامیدی در جامعه کارگری دانست و خاطرنشان کرد: تقاضا داریم به جای اینکه به این قشر بزرگ که از لحاظ معیشتی و اقتصادی هم دچار مشکل هستند فشار وارد شود، فکری به حال پرداخت بدهی ۷۰۰ هزار میلیارد تومانی دولت به تامین اجتماعی شود.

داوودی تاکید کرد: انتظار داریم این مصوبه به صحن علنی مجلس برگردانده شود و نمایندگان نیز در این مصوبه بازنگری کنند و با آگاهی بیشتری به بررسی آن بپردازند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha