• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۴۷
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402090805934
  • منبع : نمایندگی همدان

«هاجر» نونوار شد

«هاجر» نونوار شد

ایسنا/همدان این روزها اگر از حال و روز مدرسه هاجر بپرسیم، رنگ و رویش بازگشته و نونوار شده، جیر جیر پنجره‌ها خوابیده و بوی نم هم در کار نیست. سقف کلاس درس هم نمی‌خواهد فرو بریزد چرا که سه ماه پیش بود که با دستور رئیس حوزه قضایی بخش قهاوند، آن سازه نیمه تخریب شده پلمب و آموزش و پرورش موظف به بازسازی مدرسه شد.

پنجره‌ها چوبی و بخشی هم آهنی بود، شیشه‌ها مات مات از رنگ و رنگ پاشیِ چندین و چند سال پیش. صدای جیر جیر پنجره‌ها با وزش نسیم گوشمان را خراش می‌داد. لبه طاقچه هم که نگویم؛ انگار نه انگار آنقدر خورده شده بود که می‌شد با آن گل بازی کرد.

نه دیگر رنگ و رویی بر دیوارها مانده بود و نه گچی. اصلاً کاه گل‌ها و آجرها هم ترک خورده بود و بوی نم مدام روی حس بویایی ما رژه می‌رفت. کاه گل‌ها نمایان شده بود و سقفی که هر لحظه فریاد می‌زد؛ می‌خواهم پایین بیایم، ستونی برای استوار شدنم نیست. میزها و نیمکت‌ها، آن سوی اتاق رقصِ براده‌های چوب را به تماشا گذاشته و بر تار و پود هر لباس نویی با اصرار فرو می‌رفتند!

دانش آموزان نه در کلاس درس و نه حتی در حیاط مدرسه امنیت داشتند، ترس از آوار شدن در و دیوارها و سقف کلاس، دلهره‌ای عجیب هم بر تن دانش‌آموزان و معلمان و هم برتن والدین آنها انداخته بود. این موارد اوضاع و احوال مدرسه هاجر در روستای یسرلو در بخش قهاوند بود.

«هاجر» نونوار شد

و اما اگر امروز از حال و روز مدرسه هاجر بپرسیم، رنگ و رویش بازگشته و نونوار شده، جیر جیر پنجره‌ها خوابیده و بوی نم در کار نیست. سقف کلاس درس نیز قرار نیست فرو بریزد. سه ماه پیش بود که رییس حوزه قضایی بخش قهاوند از این مدرسه بازدید کرد و در نهایت با دستور مستقیم او، آن سازه نیمه تخریب شده با هدف حمایت از حقوق عامه پلمب و آموزش و پرورش موظف به بازسازی و ایمن سازی مدرسه شد.

محمدهادی طالبی، رئیس حوزه قضایی بخش قهاوند در این‌باره اظهار کرد: حدود سه ماه پیش، از مدرسه هاجر واقع در روستای یسرلو بازدیدی داشتیم، ساختمان مدرسه‌ای با مشکلات بی‌شمار که نه تنها زیبنده اهالی نبود بلکه امنیت جانی دانش‌آموزان و معلمان مدرسه را به مخاطره انداخته بود.

براساس گزارش روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان همدان، وی اضافه کرد: بنابراین بلافاصله با دعوت از کارشناس رسمی دادگستری و تأییدیه مشکلات بسیار دیگر، دستور قضایی برای پلمب مدرسه، به منظور جلوگیری از بروز خطرات انسانی صادر شد.

رئیس حوزه قضایی بخش قهاوند تصریح کرد: همچنین به اداره آموزش و پرورش منطقه قهاوند اعلام شد، به قید فوریت اقدامات لازم برای جایگزینی فضای آموزشی مناسب با توجه به امکانات منطقه فراهم شود.

طالبی گفت: از سویی به سازمان نوسازی مدارس بر تسریع در ساخت و ساز فضای نیمه کاره مدرسه تأکیدات لازم داده شد و امروز شاهد هستیم پس از گذشت سه ماه و با پیگیری‌های این حوزه قضایی، خوشبختانه مدرسه تازه ساز هاجر تکمیل و تحویل اداره آموزش و پرورش منطقه شده و به بهره‌برداری رسیده است.

«هاجر» نونوار شد

«هاجر» نونوار شد

«هاجر» نونوار شد

«هاجر» نونوار شد

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha