• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۱۸:۴۰
  • دسته‌بندی: خوزستان
  • کد خبر: 1402090806003
  • خبرنگار : 50300

سرپرست اداره‌ کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان:

۲۹۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر کشت زراعت چوب می‌رود

۲۹۰ هزار هکتار از اراضی خوزستان زیر کشت زراعت چوب می‌رود

ایسنا/خوزستان سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به ظرفیت در نظر گرفته شده برای زراعت چوب، گفت: ۸۷۰ هزار هکتار زمین در خوزستان مستعد زراعت چوب است و از این میزان، ۲۹۰ هزار هکتار زمین‌های بسیار مناسب هستند و عقبه علمی، تحقیقاتی و آمایش سرزمینی دارند.

سیدجمال موسویان در همایش ملی زراعت چوب که امروز (۸ آذرماه) در دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: در طرح زراعت چوب، تولید ۲۶ میلیون و ۶۰۰ هزار نهال را به ۸۰ میلیون نهال در سال و در سطح ۲۹۰ هزار هکتار رسانده‌ایم. ۸۷۰ هزار هکتار زمین در خوزستان مستعد زراعت چوب است و از این میزان، ۲۹۰ هزار هکتار زمین‌های بسیار مناسب هستند و عقبه علمی، تحقیقاتی و آمایش سرزمینی دارند.

به گزارش ایسنا، وی افزود: کاشت صنوبر، اکالیپتوس و سپیدار به عنوان درخت‌های مطرح در زراعت چوب آغاز شده است. این ۲۹۰ هزار هکتار تنها در زراعت چوب مطرح نیست بلکه چهار محور و سیاست اصلی داریم که شامل حفظ، احیا، توسعه و بهره‌برداری است و زراعت چوب همه این محورها را دارا است.

 سرپرست اداره‌کل منابع طبیعی و آبخیزداری خوزستان با اشاره به ملی بودن طرح زراعت چوب، گفت: زراعت چوب، کشت و صنعت است زیرا صنایع جانبی که بعد از آن به وجود می‌آید بی‌نظیر است.

وی افزود: کشت در این ۲۹۰ هزار هکتار به معنای مهار ریزگردها، بیابان‌زدایی، جلوگیری از سیل و تخریب، جنگل‌کاری، خنک شدن هوا و باروری طبیعی ابرها است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۰۱:۳۲

بعداز سالها یه طرح درست و حسابی داره اجرا میشه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۰۹:۲۱

فقط از خوزستان استفاده میکنید ولی به امکانات هیچ رسیدگی نمیکند نه شهردار نه پارکی نه مدرسه نه بیمارستان نه خیابان خوبی ندارند آب کثیف و هوا آلوده

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۱۰:۰۱

قرار شد در این دولت از فعل مضارع استفاده نشود هر وقت این پروژه اجراع شد خبر آن رسانه ای شود فعلا که در روی زمین تقریبا هیچ کاری نشده است معمولا این سرپرستان ادارات برای رسیدن به پست مدیریتی تلاش می کنند با باد هوا هم که شده برای خود رزومه سازی کنند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۱۲:۰۰

خواهشا برو جلوی قطع بی رویه درختان را بگیرید امیدی به کاشتن شما نیست عمده غارتگرات محیط زیست هم صنایع مبل سازی استان های شمالی . ذغال فروش ها .وصنایع کاغذسازی هستند لطفا خبر درمانی نفرمایید

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۱۳:۲۶

چطور باید در این طرح شرکت کرد ایا به شخص کمک میشود که درخت جای مناسب کشت کند

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۱ ۰۹:۱۲

نهالستان ایجاد و در این طرح مزرعه چوب یا سایر طرح های درخت کاری و ایجاد باغ سفارش بگیرید.

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۰۹ ۱۹:۵۲

کاشکی بقیه زمینها را نیروگاه خورشیدی برای تولید برق واب میزدید خوزستان ارزش زیادی داره

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۱۶:۲۱

نخل بکارید که از همه مفیدتر است و با محیط زیست و طبیعت استان سازگارتر ، چندین محصول مثل خرما برای صادرات ، خوراک دام ، شکر ، نئوپان ، ملاس ، باگاس و ... می توان از آن استحصال کرد

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۲۱:۲۶

هرچند دیر ولی امیدوارم این نهضت عملیاتی و فراگیر شود . یکی از راههای نجات کشور از آلودگی هوا و جلوگیری از تبخیر آبهای سطحی تکثیر و کاشت گیاهان و درختان بومی همان نقاط می‌باشد به امید موفقیت .