• چهارشنبه / ۸ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۵۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1402090806085
  • خبرنگار : 50490

برخورد جدی با متجاوزین حریم و بستر رودخانه‌ها در مازندران

برخورد جدی با متجاوزین حریم و بستر رودخانه‌ها در مازندران

ایسنا/مازندران سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه در آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها مصلحت عمومی مقدم بر ضرر شخصی باشد گفت: با متجاوزین حریم و بستر رودخانه برخورد جدی می‌شود.

قاسم عزیززاده گرجی امروز، ۸ آذر در جلسه اضطراری ستاد مدیریت بحران شهرستان بابل که با حضور مدیران استانی در فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به بارندگی شدید روز گذشته در نقاط مختلف شهرستان بابل، طغیان رودخانه‌ها و آب گرفتگی معابر، دشت، منازل، مزارع کشاورزی و باغات اقدامات پیشگیرانه در این حوزه برای جلوگیری از خسارت احتمالی امری ضروریست.

وی از ضرورت تشکیل کمیته ویژه برای وضعیت بستر و رودخانه‌های این شهرستان خبر داد و تصریح کرد: در تواتر مصالح رودخانه‌ها کمیته‌ای ویژه با حضور دستگاه‌های مرتبط حتی قضائی برای رفع بعضی از حواشی احتمالی در بابل تشکیل شود.

فرماندار ویژه شهرستان بابل با اشاره به اینکه براساس ظرفیت‌های قانون بودجه باید برای ساماندهی و دیواره سازی رودخانه‌ها اقدام شود، یادآور شد: در قسمت‌هایی از بالادست این شهرستان جاده و کف رودخانه باهم برابر شده است که در سفر استاندار مصوب شد اقدامات لازم عملیاتی شود که ساز و کار قانونی آن هم فراهم است که برخی مشکلات آن با لایه روبی این رودخانه‌ها حل می‌شود.

گرجی با تاکید بر اینکه ضروریست آزادسازی حریم را بسیار جدی گرفته شود، تصریح کرد: گاهی می‌خواهیم جایی را تخریب کنیم ۵۰ نفر زنگ می‌زنند در حالی‌که اگر امری ضرر شخصی داشته ولی منفعت عمومی به دنبال دارد همه دستگاه‌های مرتبط و بخشداری‌ها باید اقدام جدی داشته باشند و جاهایی که تجاوز به حریم و بستر رودخانه شد رفع آن باید بصورت یکپارچه اولویت اول همه دستگاه‌های اجرایی باشد.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری مازندران خاطرنشان کرد: در جاهایی که اجازه آزادسازی ندادند و یا به هر دلیلی ورود پیدا نکردیم دچار آبگرفتگی تکراری شد، باید منطقه بحران شناسایی و رفع آن در اولویت اول باشد که شاهد تکرار بحران نباشیم.

گرجی افزود: اگر کارشناسی دقیق از خسارت‌هایی که در مناطق خسارت دیده چون بندپی شرق و غرب و بابلکنار درحال وقوع است داشته و برآورد هزینه درستی داشته باشیم بهتر می‌توان جبران هزینه کرد.

وی با اشاره به اینکه جبران بخشی از هزینه این خسارت باید ملی و بخشی استانی رفع شود تصریح کرد: باید بزودی ملاقاتی با وزیر کشور داشته باشیم تا بخشی از این خسارت جبران شود.

وی با بیان اینکه این شهرستان که به اندازه بعضی از استان‌هاست تجهیزات و امکانات مناسب ندارد، گفت: راهداری ما از نظر امکانات فقیر است این شهرستان با این مشکلات موجود از ابتدایی‌ترین امکانات برخوردار نبوده و گاهی با توجه به گستره شهرستان نمی‌شود همزمان در ۱۰ مکان باشیم.

وی همچنین خطاب به بخشداران تاکید کرد برآورد خسارت را هرچه سریع‌تر اعلام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha