• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1402090906490
  • خبرنگار : 50040

معاون بیمه مرکزی جمهوری اسلامی:

بیمه مرکزی آماده سرمایه گذاری در پروژه های استانی است

بیمه مرکزی آماده سرمایه گذاری در پروژه های استانی است

ایسنا/گیلان معاون بیمه مرکزی جمهوری اسلامی با بیان اینکه بیمه مرکزی آمادگی دارد در پروژه‌های استانی سرمایه‌گذاری کند، گفت: مسؤولان در استان‌ها پروژه‌ها را معرفی کنند.

محمود حق‌وردی‌لو امروز (پنجشنبه، نهم آذر ماه) در همایش بزرگداشت روز بیمه که در تالار مرکزی رشت برگزار شد، صنعت بیمه و شرکت‌های بیمه‌گر را نهاد مالی غیر سپرده‌پذیر دانست و اظهار کرد: صنعت بیمه از وجوه حق بیمه برای سرمایه‌گذاری استفاده می‌کند.

وی با اشاره به دیدار وزیر اقتصاد با مدیران کل اقتصاد و دارایی استان و بیمه‌گران، ادامه داد: بخشی از درآمدهای بیمه‌گری به هر استان تخصیص پیدا خواهد کرد.

او با اشاره به قانون بودجه ۱۴۰۲ سرمایه‌گذاری در پروژه‌های عمرانی رفع نقاط حادثه‌خیز را در دستور کار بیمه مرکزی دانست و بیان کرد: وزارت راه و شهرسازی به‌زودی اوراق مشارکت را منتشر می‌کند و شرکت‌های بیمه‌گر اقدام به خریدن این اوراق می‌کنند.

حق‌وردی‌لو با بیان اینکه گیلان استان گردشگری است و رفت‌وآمد به این استان زیاد است، افزود: آماده خریدن اوراق مشارکت و سرمایه‌گذاری در نقاط حادثه‌خیز هستیم تا در راستای بهبود کیفیت جاده‌های کشور قدم برداریم.

سیدعلی آقازاده، رئیس مجمع نمایندگان گیلان، نیز با اشاره به جایگاه مهم بیمه و بیمه‌گزاران، بیان کرد: بیمه علاوه بر تامین امنیت اقتصادی جامعه، امنیت روانی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه بیمه به فعالیت‌های اقتصادی کمک می‌کند، گفت: باید فرهنگ بیمه و خدمات بیمه را برای مردم، بویژه فعالان اقتصادی نهادینه کنیم.

نماینده رشت و خمام در مجلس شورای اسلامی علاوه بر حوزه‌های اقتصادی و حمل و نقل، حوزه‌های ساخت وساز، مسکن، ترانزیت و ... را نیز نیازمند بیمه دانست و بیان کرد: بین بیمه‌گزار و بیمه‌پذیر باید تعامل وجود داشته باشد.

سید کاظم دلخوش، نماینده صومعه‌سرا در مجلس در ادامه، صنعت بیمه را یکی از صنایع حامی اقتصاد کشور دانست و تاکید کرد: صدور ۵۰ میلیون بیمه‌نامه در سال با اعتبار ۱۵ هزار میلیارد تومان، کار بسیار بزرگی است.

وی با اشاره به تجمیع چهار بیمه دولتی در قالب بیمه ایران و فعالیت ۳۳ بیمه بازرگانی، اظهار کرد: نیازمند اتصال بیمه‌ها به هم و با دستگاه‌ها و نهادها هستیم، تحول دیجیتال در صنعت بیمه نیز از الزامات است.

نماینده صومعه‌سرا در مجلس گفت: ۸۰ درصد تجارت و حمل و نقل کالا در جهان از طریق دریاست و باید شاهد فعال شدن بیمه در حوزه صنعت دریامحور باشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha