• پنجشنبه / ۹ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۳۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1402090906566
  • خبرنگار : 30147

افتتاح پروژه آب‌رسانی به ۴۶ روستای نیشابور/ آب‌رسانی سیار به ۱۵ هزار نفر از عشایر

افتتاح پروژه آب‌رسانی به ۴۶ روستای نیشابور/ آب‌رسانی سیار به ۱۵ هزار نفر از عشایر

ایسنا/خراسان رضوی با حضور واقف آب‌رسان کشور، آیین افتتاح پروژه‌های آب‌رسانی به ۴۶ روستای نیشابور بزرگ برگزار شد.

حسین امامی، مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی امروز (نهم آذر ماه) در این مراسم که در نیشابور برگزار شد، به تشریح اقدامات و برنامه‌های اجراشده و در حال اجرای حوزه تأمین آب شرب استان توسط خیران، جهاد آب‌رسانی و اعتبارات ملی و استانی پرداخت.

وی برخورداری روستاهای خراسان رضوی از آب شرب را ۷۲ درصد اعلام کرد و افزود: با تکمیل پروژه‌های خیران آب‌رسان و جهاد آب‌رسانی و همچنین آبفای خراسان رضوی، میزان بهره‌مندی از آب روستایی در پایان سال ۱۴۰۳ به ۸۲ درصد و تا سه سال آینده به ۹۸ درصد خواهد رسید.

او از آب‌رسانی سیار به ۱۵ هزار نفر از عشایر کوچ‌رو در استان خبر داد و اظهار کرد: سالانه دو تا سه تانکر آب‌رسان برای خدمت‌رسانی به این جمعیت و روستاهای چند خانوار به ناوگان آب‌رسان آبفا افزوده می‌شود.

وی گزارشی از برنامه‌های آبفا در نیشابور بزرگ ارائه کرد و گفت: حفر پنج حلقه چاه و پیگیری زون‌بندی و هوشمندسازی شبکه، جایگزینی پساب با آب شرب، احداث مخزن ذخیره در نیشابور، حفر چاه، ایستگاه پمپاژ و سه باب مخزن در زبرخان و احداث مخزن هزار و حفر دو حلقه چاه در فیروزه، از جمله اهداف آبفا بر ای رفع چالش‌های بخش آب شرب این شهرستان‌هاست.

فرماندار شهرستان نیشابور در ادامه گفت: اولین پروژه بنیاد نیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی در خراسان رضوی و بزرگترین آنها در این شهرستان اجرا شد.

مهدی دونده ادامه داد: با بهره‌برداری از پروژه‌های واقف آب‌رسان در نیشابور بزرگ ۸۳ هزار روستایی از آب شرب پایدار برخوردار شدند.

نماینده مردم نیشابور، زبرخان، میان جلگه و فیروزه در مجلس هم از کمبود آب، راه و آسفالت معابر به‌عنوان سه معضل روستاهای منطقه نام برد.

احسان ارکانی با بیان اینکه اجرای طرح‌های روستایی منوط به اجرای شبکه آب است، از حاج اکبر ابراهیمی خواست در این زمینه به کمک روستاها بیاید تا ضمن برخورداری از آب شرب، از امکانات طرح هادی هم بهره‌مند شوند.

در ادامه، امام‌ جمعه نیشابور آب را عامل زندگی، تولید و ماندگاری جوانان در روستاها دانست.

حجت‌الاسلام سید قاسم یعقوبی با استناد به روایات و احادیث، نیت حاج اکبر ابراهیمی را خدایی ارزیابی کرد و گفت: آب‌رسانی به روستاهای محروم و دور از دسترس، اجر اخروی دارد.

حاج اکبر ابراهیمی، واقف آب‌رسان کشور هم در سخنانی به برخی نارسایی‌ها، بویژه در روستاها اشاره کرد و احداث واحدهای آموزشی و تهیه کلاس‌های کانکسی، ساخت سرویس بهداشتی، حمایت‌های مالی از خانواده‌های نیازمند را از اهداف بنیاد نیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی دانست.

او از آب به‌عنوان مهریه حضرت فاطمه (س) یاد کرد و افزود: بهداشت و پاکیزگی بدون آب معنا ندارد.

در پایان، هاجر چنارانی، دیگر نماینده شهرستان نیشابور در مجلس نیز گفت: ساکنان ۶۴ روستای دیگر نیازمند نگاه ویژه شما خیران برای آب‌رسانی هستند.

در این مراسم، از دست‌اندرکاران تأمین آب شرب، از جمله مدیرعامل آبفای خراسان رضوی تقدیر شد.

همچنین نمایشگاه دستاوردهای آب‌رسانی واقف آب‌رسان کشور حاج اکبر ابراهیمی به روستاهای شهرستان‌های نیشابور، تربت‌ حیدریه، تربت‌ جام، بردسکن و فریمان در پنج غرفه برگزار شد.

در این آیین، پروژه آب‌رسانی به ۴۶ روستا با ۵۵ میلیارد ریال کمک بنیاد نیکوکاری حاج اکبر ابراهیمی در شهرستان‌های نیشابور، زبرخان، فیروزه و میان جلگه به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha