• جمعه / ۱۰ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۰۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1402091006874
  • منبع : نمایندگی سمنان

امام جمعه موقت سمنان عنوان کرد:

تعارض بین مردم و دولتمردان غربی ارمغان "طوفان الاقصی"/ نشانه انتخابات باشکوه از هم اکنون پیداست

تعارض بین مردم و دولتمردان غربی ارمغان "طوفان الاقصی"/ نشانه انتخابات باشکوه از هم اکنون پیداست

ایسنا/سمنان امام جمعه موقت سمنان با محکوم کردن جنایات صهیونیست ها در غزه و از سرگیری کشتار مردم بی دفاع غزه به تمجید از حمایت های مردمی آزادیخواهان دنیا از مردم مقاوم غزه پرداخت و گفت: تضاد و تعارض به وجود آمده بین مردم و دولتمردان غربی و امریکایی از مهمترین دستاوردهای عملیات پیروزمندانه "طوفان الاقصی" است.

حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحیبن مهدوی نژاد ۱۰وآذرماه در خطبه های نمازجمعه این هفته سمنان اظهار کرد: این تعارض آشکار بین دولت ها و ملت های غربی، نتیجه مقاومت مردم فلسطین و مجاهدت مجاهدین محور مقاومت است.

خطیب جمعه سمنان ادامه داد: در این جنگ نابرابر همه دولت های غربی در کنار صهیونیست های ظالم، اما مردم شان در کنار مردم مظلوم فلسطین ایستادند.

وی با بیان اینکه مقاومت فلسطینی ها صهیونیسم ها را از بین می‌برد، افزود: این مقاومت ستودنی کاخ‌های ظلم را به لرزه در آورده و به زودی شاهد فروریختن قدرت پوشالی صهیونیست‌ها خواهیم بود.

خطیب این هفته نمازجمعه سمنان با اشاره به لزوم وحدت گروه های فلسطینی ادامه داد: حماس و گروه های جهادی با الهام از مبانی اسلامی و با تدارک عملیات طوفان الاقصی ضربه‌ای کاری به رژیم اشغالگر وارد کردند.

امام جمعه موقت سمنان به کشتار بی رحمانه زنان و کودکان در غزه پرداخت و گفت: جنایات نیروهای اشغالگر قدس در غزه مقاوم، قلب همه انسان های آزادیخواه عالم را به درد آورده و از همین رو حتی در کشورهای غربی هم شاهد حمایت های مردمی از فلسطین هستیم.

مهدوی نژاد اختلاف بین مردم و دولت‌ها در آمریکا و اروپا را یکی از دستاوردهای این عملیات برشمرد و اضافه کرد: اینک مردم در پایتخت های اروپایی به حمایت از مردم مظلوم فلسطین می پردازند. آنها بارها انزار خود از صهیونیست ها و قتل و جنایت در غزه را فریاد زدند. 

وی به غصب اراضی فلسطینی به دست صهیونیست ها در چند دهه اخیر اشاره و تصریح کرد: در تاریخ بشر کمتر موردی نظیر فلسطین وجود داشته که مردم را از خانه و کشورشان بیرون و اموال شان را غصب کنند و نامی دیگر بر آن کشور بگذارند.

امام جمعه موقت سمنان به ستایش از شجاعت مجاهدین فلسطینی در عملیات طوفان الاقصی پرداخت و خاطرنشان کرد: این عملیات پیروزمندانه نتایج و دستاوردهای زیادی برای امت اسلامی و مردم مظلوم فلسطین به همراه داشته است.
وی با بیان اینکه صهیونیست‌ها هر روز به یک جنایت تازه در غزه دست می زنند گفت: صهیونیست ها در این مدت با بمباران بیمارستان ها و کشتار کودکان و زنان جنایات خود را به اوج رساندند.

حجت الاسلام مهدوی‌نژاد به کشتار نزدیک ۲۰ هزار نفر از فلسطینی ها در جنایت اخیر صهیونیست ها اشاره و تصریح کرد: اکثر این افراد زنان و کودکان و مردم غیرنظامی بودند که به دست اشغالگران صهیونیست به شهادت رسیدند. علاوه بر این صهیونیست ها با از بین بردن تاسیسات و زیرساخت های شه ی در غزه مردم بی دفاع را آواره کرند.

وی با بیان اینکه دشمن صهیونیستی از هیچ ستمی دریغ نکرده افزود: اشغالگران هر کاری که توانسته، انجام داده اما مردم مظلوم غزه هنوز مقاومت می کنند.

مهدوی نژاد پذیرش آتش بس از سوی اشغالگران را نمودی از شکست آنها دانست اظهار کرد: دولت اشغالگر قدس چیزی در حدود نیمی از بودجه خود را صرف این جنگ کردند اما در جنگ نیز شکست خورده اند.

امام جمعه موقت سمنان به روز مجلس و سالروز شهادت آیت الله مدرس اشاره کرد و گفت: شهید والامقام آیت‌الله مدرس یک نماینده تراز در مجلس اسلامی است و نمایندگان مردم باید از وی سرمشق بگیرند.

نشانه های انتخابات باشکوه از هم اکنون پیداست

وی ادامه داد: انتظار می رود که نمایندگان مردم در نظام اسلامی همواره با با ایستادگی در مقابل دشمنان و پیروی از ولایت، مدرس‌وار دشمنان اسلام را ناامید کنند.

امام جمعه موقت سمنان با بیان اینکه اتحاد و وحدت نمایندگان مردم به تقویت مسایل داخلی کمک می کند افزود: مجلس در نظام ما جایگاه بلندی دارد و دشمنان می‌کوشند که مجلس شورای اسلامی را از جایگاه خود پایین بکشد.

مهدوی نژاد با بیان اینکه به تعبیر امام راحل مجلس در راس امور است به انتخابات اسفندماه اشاره و خاطرنشان کرد: مردم باید با حضور حماسی در انتخابات به انتخاب نماینده در تراز نظام بپردازند.

لزوم توسعه اندیشه های دینی در بین جامعه دانشجویی

امام جمعه موقت سمنان با اشاره به نقش مشارکت بالای مردمی در انتخابات گفت: انتخابات پیش رو باید با شکوه برگزار شود و خوشبختانه دنشانه های این برگزاری باشکوه از هم اکنون پیداست،

وی در بخش دیگری به در پیش بودن ۱۶ آذر و روز دانشجو پرداخت و بر لزوم توسعه اندیشه های دینی در بین جامعه دانشجویی تاکید و اظهار کرد: کشور ما بعد از انقلاب پیشرفت های زیادی در حوزه های علمی و فناوری داشته است.

مهدوی نژاد بر ضرورت فتح قله‌های علمی از سوی دانشجویان با رویکرد درست فکری و اندیشگی تاکید و اظهار کرد: باید افکار دینی در بین جامعه دانشگاهی و دانشجویی بسط داده شود.

وی بر ضرورت توجه به رویکردهای فرهنگی اخلاقی در دانشگاه ها تاکید و اضافه کرد: دانشجویان ایران اسلامی باید نمونه های فضیلت و اخلاق باشند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha