• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402091107280
  • منبع : نمایندگی خراسان جنوبی

لزوم توجه‌ به فعالان‌ فرهنگی و رسانه‌ای خراسان جنوبی

لزوم توجه‌ به فعالان‌ فرهنگی و رسانه‌ای خراسان جنوبی

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی گفت:فعالیت فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در استان ظرفیتی باارزش است که بخشی از آن بالقوه مانده لذا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

علی فرخنده، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، امروز شنبه ۱۱ آذر در دیدار سخنگوی دولت با فعالان فرهنگی، مردمی، رسانه‌ای و طلاب استان اظهار کرد: خراسان جنوبی دیار علم و ایمان و سرزمین بزرگمردان حوزه علمیه از جمله‌ هادوی، آیتی، ربانی است.

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه این استان در علم، مفاخر و مشاهیر ملی و بین المللی است، گفت: خراسان جنوبی در حوزه رسانه که یکی از مولفه‌های مهم اطلاع‌رسانی و حوزه تبیینی است تعداد ۸۶ نشریه و پایگاه خبری و همچنین ۸۷ سرپرستی از نشریات سراسری دارد که آمار خوب و قابل قبولی است.

فرخنده از فعالیت ۱۳ خبرگزاری در خراسان جنوبی خبر داد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون در استان هشت شورای اطلاع‌رسانی ۱۸ دستور کار با ۸۷ مصوبه برگزار شده که اکثر این مصوبات اجرایی شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هفته دولت ۳۰ نشست خبری مدیران دستگاه‌های اجرایی استان با همت فعالان رسانه‌های استان شکل گرفت، افزود: تورهای رسانه‌ای پیشرفت در سه شهرستان برگزار شد و همچنان ادامه دارد.

وی بیان کرد: در هفته دولت امسال پویش «ما توانستیم» را در هفته دولت در راستای اطلاع‌رسانی اقدامات دولت و نظام اسلامی راه‌اندازی کردیم و همچنین کارگاه توانمندسازی رسانه‌های استان برگزار شد و دومین کارگاه هم ۱۶ آذرماه برگزار خواهد شد.

فرخنده با بیان اینکه امسال خراسان جنوبی میزبان جشنواره ملی سواد رسانه جایزه پرفسور معتمدنژاد است، ادامه داد: دبیرخانه سومین جشنواره مطبوعات شرق کشور هم در استان فعال شده است و اختتامیه آن در اردیبهشت سال ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه امسال برای اولین سال تمام تفاهم‌نامه‌های بند «چ» در خراسان جنوبی بسته شده است، گفت: در حوزه فرهنگ عمومی با تدابیر نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی یکی از خروجی‌های شورای فرهنگ عمومی تهیه و رونمایی از طرح جهاد تبیین در استان بود و اکنون قرارگاه جهاد تبیین هر دو هفته یکبار برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: در زمینه بصیرت و در صحنه بودن، مردم خراسان جنوبی در بزنگاه‌های تاریخ انقلاب، مردم این استان زبانزد عام و خاص هستند و فعالیت فعالان فرهنگی و رسانه‌ای در استان ظرفیتی است که بخشی از آن بالقوه مانده است لذا باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha