• شنبه / ۱۱ آذر ۱۴۰۲ / ۱۳:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1402091107373
  • خبرنگار : 50037

جنگل دهه ۷۰ «ورقستان» رزن احیاء می‌شود

جنگل دهه ۷۰ «ورقستان» رزن احیاء می‌شود

ایسنا/همدان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان‌های رزن و درگزین از واکاری و احیاء جنگل ۳۶ هکتاری روستای ورقستان خبر داد.

ناصر محققی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: جنگل دستکاشت ۳۶ هکتاری روستای ورقستان مربوط به دهه ۷۰ بوده که به منظور حفظ و احیاء، واکاری این جنگل جزو اولویت‌های امسال این منابع طبیعی است.

وی با بیان اینکه در سال‌جاری واکاری جنگل‌های دستگاشت گرمک، شاهنجرین و چورمق جزو برنامه خواهد بود، گفت: بادام، سرو و کاج، بنه، سنجد و داغداغان از جمله نهال‌هایی است که برای کشت در واکاری این جنگل‌ها پیش‌بینی شده است.

محققی افزود: دو شهرستان رزن و درگزین دارای ۶۰۰ هکتار جنگل دستکاشت بوده که از این میزان، ۴۵۰ هکتار مربوط به شهرستان رزن و ۱۵۰ هکتار مربوط به شهرستان درگزین است.

وی با اشاره به اینکه بیشتر جنگل‌های دستکاشت این دو شهرستان از نوع بادام و گونه‌های جنگلی و غیرمثمر است، خاطرنشان کرد: همزمان با ️ پویش سراسری نهالکاری طرح مردمی «کاشت یک میلیارد درخت» در سالروز شهادت سردار جنگل، میرزا کوچک‌خان جنگلی و به یاد ۸۰۰۰ شهید استان همدان این پویش نیز با حضور دوستداران طبیعت، سمن‌ها و دستگاه‌های اجرایی و جمعی از مسئولان در شهرستان برگزار شد.

محققی یادآور شد: طی تفاهم‌نامه‌ای ۱۱۰ هکتار از اراضی منابع طبیعی در تپه‌های خمیگان به نام «سنگر داق» به شهرداری رزن برای احداث پروژه پارک جنگلی «بام رزن» واگذار شده که شهرداری نهضت کاشت درخت و ایجاد تفرجگاه و احداث یادمان دومین شهید گمنام شهر را در این اراضی جزو برنامه دارد و پویش مردمی در این محل انجام گرفت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۱ ۲۰:۴۵

میلیارد ها تومن برای خریدگلدان و گل هزینه کردین بعد همه از بین رفت و فهمیدین اشتباهه

avatar
۱۴۰۲-۰۹-۱۲ ۱۳:۲۹

اگراین برنامه درست دنبال بشه بهترین کار تواین چندسالست.ولی بایدیک نهادی تشکیل بشه وفقط کارشون جنگل کاری. ومراقبت ازش باشه.جنگل بومی اون مناطق باشه یادرختی که جواب داده.