• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۰۹:۴۰
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1402091207939
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون:

۵۱ هزار نهال در مناطق صنعتی تیران و کرون کاشته می‌شود

۵۱ هزار نهال در مناطق صنعتی تیران و کرون کاشته می‌شود

ایسنا/اصفهان رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون گفت: امسال ۵۱ هزار اصله نهال در مناطق صنعتی این شهرستان برای پیشگیری از آلایندگی و تولید هوای پاک کاشته می‌شود.

مصطفی یزدانی در گفت‌وگو با ایسنا به کاشت نهال در مناطق صنعتی اشاره و اظهار کرد: ۵۱ هزار اصله نهال به منظور بهینه‌سازی هوا و کاهش کربن تولیدی مراکز صنعتی هم‌زمان با سراسر کشور در تیران و کرون کاشته می‌شود.

وی افزود: در حال حاضر سه هزار اصله آن در محدوده شهرک صنعتی تیران کاشته شده و مابقی آن در دیگر شهرک‌ها و نواحی صنعتی و همچنین بخش‌های شهری غرس خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون با بیان اینکه تیران و کرون سه شهرک و یک ناحیه صنعتی دارد، تصریح کرد: حفظ سلامت هوای این شهرستان لازم بوده و علاوه بر نظارت‌های زیست محیطی، کاشت درخت برای کیفیت بخشی به هوا ضروری است.

یزدانی اضافه کرد: کاشت درخت بر اساس برنامه مشخص پیش می‌رود که امسال ۵۱ هزار اصله آن و طی سه سال آینده نیز این جریان به جز هفته درختکاری با عدد مشخص اصله نهال ادامه می‌یابد.

وی با اشاره به اینکه این اقدامات به صورت مردمی انجام می‌شود، خاطرنشان کرد: همکاری شهروندان و صاحبان صنایع در کشت و نگهداری از این درختان مطلوب است.

یزدانی در خصوص آبیاری و نگهداری این درختان، گفت: درختان در حال کشت مصرف آب کمی دارند و نگهداری آن‌ها به‌صورت همکاری عمومی انجام می‌شود.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری تیران و کرون، ادامه داد: در ایران تولید کربن بالا بوده و این موضوع آسیب‌های جدی به محیط زیست و زندگی عمومی مردم وارد می‌کند. به همین دلیل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری برای کاشت یک میلیون اصله نهال مأموریت پیدا کرده و در طول مدت چند سال باید این کار را انجام دهد.

وی خاطرنشان کرد: افزایش کیفیت هوا یکی از مؤلفه‌های مهم سلامتی عمومی است که همکاری صاحبان صنایع برای حفظ آن و جلوگیری از آلایندگی مهم و همکاری آن‌ها در کاشت درختان علاوه بر پیشگیری از تولید کربن و آلودگی لازم است.

یزدانی توسعه سرانه فضای سبز و درختکاری را علاوه بر حفظ سلامت هوا در ایجاد نشاط اجتماعی و جلوگیری از فرسایش خاک مهم خواند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha