• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۵:۲۵
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1402091208439
  • خبرنگار : 50176

معاون پژوهش آموزش و پرورش لرستان:

پژوهش یکی از ارکان سند تحول بنیادین است

پژوهش یکی از ارکان سند تحول بنیادین است

ایسنا/لرستان معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه پژوهش یکی از ارکان سند تحول بنیادین محسوب می‌شود، گفت: محور اصلی در سند تحول، مدرسه و دانش‌آموزان هستند.

پرویز عبدی امروز در مراسم نواخته شدن زنگ آغاز هفته پژوهش که در محل دبیرستان دخترانه شاهد مهر خرم‌آباد برگزار شد، اظهار کرد: مبدأ و منشاء هر علمی نزد صاحب علم است و با تحقیق و پژوهش می‌توانیم به حقیقت اشیاء پی ببریم.

وی با بیان اینکه در اسلام بر تحقیق و پژوهش تأکید شده چرا که امروز رشد و پیشرفت کشورها نشات گرفته از انجام تحقیقات و پژوهش‌هاست، افزود: پیشرفت کشورهای غربی حاصل تحقیق و پژوهش بوده است، که خوشبختانه در کشور پس از پیروزی انقلاب اسلامی، شاهد پیشرفت‌هایی در حوزه‌های مختلف هستیم که این مهم حاصل پژوهش‌هایی است که در طی این چهار دهه به انجام رسیده است.

معاون پژوهش آموزش و پرورش لرستان با بیان اینکه در خیلی از علوم جزو کشورهای دهم جهان و اول منطقه هستیم و این حاصل تحقیقات و پژوهش‌هایی است که توسط جوانان صورت گرفته است، بیان کرد: خوشبختانه در سند تحول بنیادین که ده سال کنار گذاشته شده بود امروز روی تحقیق و پژوهش در مدرسه خیلی تأکید شده و محور اصلی در سند تحول، مدرسه و دانش‌آموزان هستند.

عبدی با بیان اینکه محور دوم سند تحول بنیادین معلم است، گفت: کتاب‌هایی در محتوای درسی دانش‌آموزان تحت عنوان کار و فناوری، تفکر و پژوهش وجود دارد که این‌ها نشاندهنده توجه عمیق سند تحول بنیادین به امر پژوهش است.

وی یکی از ارکان سند تحول بنیادین را تحقیق و پژوهش عنوان کرد و با بیان اینکه امروز بسیاری از درس‌ها از حافظه‌محوری خارج شده و سؤالات مفاهیمی وارد کتاب‌ها شده است، اظهار کرد: حتی آزمون‌ها هم تغییر کرده و از حالت حافظه‌محوری خارج شده است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و توسعه منابع آموزش و پرورش لرستان گفت: انتظار داریم دانش‌آموزان در راستای تحقیق و پژوهش گام‌های مهمی بردارند و امروز مدارس تیزهوشان ما در علومی همچون علوم نظامی صاحب نظر هستند که نتیجه برخی از این تحقیقات آنها در کارهای نظامی به‌کار گرفته شده است.

عبدی با بیان اینکه کار تحقیق و پژوهش نیازمند زحمت است و بدون زحمت نمی‌توان به موفقیت و پیشرفت رسید، خاطرنشان کرد: دانش‌آموزان در کنار کتاب‌های درسی که مطالعه می‌کنند باید اهل کتابخانه هم باشند و کتاب‌های جانبی در کنار کتاب‌های درسی را مطالعه کنند؛ چرا که دانش‌آموزان آینده‌سازان این مرز و بوم اسلامی هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha