• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۶:۱۲
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 1402091208504
  • خبرنگار : 50635

معاون استاندار و دبیر شورای اداری هرمزگان:

جهاد دانشگاهی به سمت افزایش سهم اقتصاد دیجیتال گام بردارد

جهاد دانشگاهی به سمت افزایش سهم اقتصاد دیجیتال گام بردارد

ایسنا/هرمزگان معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: راه‌اندازی و تقویت کسب و کارهای مبتنی بر فناوری در استان هرمزگان می‌تواند بسیار اثر گذار باشد و در همین راستا کارگروه کسب‌ و کارهای اقتصاد دیجیتال در استان هرمزگان راه‌اندازی شد که لازم است جهاد دانشگاهی به سمت افزایش سهم اقتصاد دیجیتال گام بردارد.

محسن خاکی‌نهاد، امروز (دوازدهم آذرماه)، در دیدار با رئیس، معاونین و کارکنان جهاد دانشگاهی استان هرمزگان که در سالن جلسات این مجموعه برگزار شد، رسالت اصلی جهاد دانشگاهی را تکمیل زنجیره ارزش تحصیلات تکمیلی دانست و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی باید در حوزه‌هایی که سایر بخش‌ها ورود نمی‌کنند ورود کند و بر اساس شناسایی حوزه‌هایی که به توسعه استان کمک می‌کند با روحیه جهادی وارد میدان شود.

وی با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب، تحول‌خواهی را یکی از ویژگی‌های بارز روحیه کارکنان جهاد دانشگاهی هرمزگان عنوان کرد و افزود: کارکنان جهاد دانشگاهی با دارا بودن نگاه جهادی و نو و تلفیق آن با علم و عمل، اتفاقات بزرگی را در حوزه‌های مختلف رقم زده‌اند.

معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان، ضمن تاکید بر این نکته که چند تکلیف بر دوش ماست بیان کرد: جهاد دانشگاهی می‌تواند نقش مهمی را در فرایند جامعه سازی و تمدن‌سازی و رسیدن به اهداف با آموزش ایفا کند.


خاکی نهاد با تاکید بر تدوین سند توسعه سرمایه انسانی استان و با بیان اینکه بخشی از این سند هدف جایگاه حاکمیتی است، تصریح کرد: تاکنون کار مدون و علمی برای استفاده و شناسایی نیروهای توانمند هرمزگان نشده و سند توسعه سرمایه انسانی تنها ورود به عرصه حکمرانی و جایگاه حاکمیتی نباشد و باید درمحورها و بخش‌های مختلف از جمله فرهنگ، ورزش، اقتصاد، علم، بازرگانی می‌توان نیروهای خوبی را با افق روشن تحویل جامعه دهیم تا به ایران قوی در مسیری که حضرت آقا ترسیم فرموده‌اند برسیم.

وی با طرح این سوال که افق نیروهای استان در سپهر حکمرانی کجا قراردارد، اضافه کرد: نقش دانشگاه‌ها در نیرو سازی و آینده استان بسیار مهم است.دبیر شورای اداری استان تصریح کرد: در دولت سیزدهم توجه ویژه ای به نیروی انسانی بومی شده اما ضرورت دارد کار مدونی با تدوین سند توسعه برای تحقق بخشی از نیاز هرمزگان که همان نیرو سازی برای ۲۰ سال آینده است انجام پذیرد.


سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری با برش استانی اجرایی شود

خاکی‌نهاد، با اشاره به اهمیت اجرای سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری متناسب با شرایط و ظرفیت‌های استان هرمزگان، تشریح کرد: باید راهبردها وبرنامه‌ریزی‌ها در بخش‌های مختلف را متناسب با برش‌های استانی سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری تدوین کرد.

وی ابلاغ سند توسعه اقتصاد دریا محور از سوی مقام معظم رهبری را یک فرصت بی‌نظیر برای هرمزگان دانست تا آحاد مردم بتوانند متناسب با نیازها از ظرفیت دریا استقاده کنند واقتصاد آن نیز رونق گیرد.

دبیر شورای اداری استان خاطرنشان کرد: متاسفانه دولت‌ها تاکنون در استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی دریا و خشکی به خوبی بهره‌ نبرده‌اند که ضروری است مردم را برای استفاده از سواحل بی نظیر و پهناور استان آشنا کرد و این مهم با انجام تحقیقات و پژوهش‌های مرتبط میسر می‌شود و جهاد دانشگاهی می‌تواند برای تحقق این مهم کمک کند.

خاکی نهاد، استان هرمزگان را کلکسیونی از ظرفیت‌های بی‌بدیل و مغفول مانده در بحث دریا محور عنوان کرد و افزود: در دولت سیزدهم نگاه ویژه در مجموعه ستادی دولت و در استان وجود دارد و به زودی شاهد رقم خوردن اتفاقات بزرگی در این زمینه خواهیم بود.

سرفصل‌های آموزشی متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای تدوین شودمعاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان، افزود:جهاد دانشگاهی باید سرفصل‌های دوره آموزشی را متناسب با ظرفیت‌های منطقه‌ای ونیازهای جامعه تدوین کند به عنوان مثال حوزه معادن و ظرفیت‌های باغی هرمزگان از جمله موضوعاتی هستند که جهاد دانشگاهی می‌تواند در بحث آموزش وتوانمندسازی ورود کنند.

خاکی‌نهاد، افراد قوی را لازمه ایجاد ایران قوی دانست و افزود: برای ساختن ایران قوی هرمزگان قوی باید ساخته شوند و هرمزگان قوی را افرادی می‌توانند بسازند که خوب در عرصه های علم و ایمان و عمل آموزش ببینند بنابر این باید سهم ویژه‌ای برای آموزش در روند توسعه در نظر گرفت تا افراد قوی برای تحقق ایران قوی و تمدن نوین اسلامی تربیت و ساخته شوند.

وی با اشاره به فرصت‌های بی‌نظیر اقتصاد دیجیتال در استان هرمزگان، اظهار کرد: راه‌اندازی و تقویت کسب و کارهای مبتنی بر فناوری دراستان هرمزگان می‌تواند بسیار اثرگذار باشد و در همین راستا کارگروه اقتصاد دیجیتال در استان هرمزگان راه‌اندازی شد که در این امر تسهیل و تسریع شود و لازم است جهاد دانشگاهی به سمت تقویت این مهم در استان هرمزگان هم گام بردارد.

معاون استاندار در ادامه بازدید از جهاد دانشگاهی با کارکنان این نهاد دیدار وگفت وگو کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha