• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۱۹:۱۴
  • دسته‌بندی: خراسان جنوبی
  • کد خبر: 1402091208622
  • خبرنگار : 50026

معاون استانداری خراسان جنوبی:

برای تأمین آب پایدار واحدهای تولیدی معیشت‌محور، چاره‌اندیشی شود

برای تأمین آب پایدار واحدهای تولیدی معیشت‌محور، چاره‌اندیشی شود

ایسنا/خراسان جنوبی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: تأمین آب پایدار و مورد نیاز واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و معیشت ‌محور استان از دغدغه‌هایی است که باید راهکار اساسی برای آن اندیشیده شود.

جواد اشرفی، امروز یکشنبه، ۱۲ آذر در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان اظهار کرد: رفع تعلیق موقت کارت بازرگانی سرمایه‌گذار چینی واحد زغالشویی در طبس به منظور ورود ماشین‌ آلات و تجهیزات یکی از مشکلاتی بود که امروز در این کارگروه مورد بررسی قرار گرفت.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان جنوبی گفت: در سال‌های گذشته که این سرمایه‌گذار که صادرات انجام می‌داده چارچوب تعیین شده برای برگشت ارز صادراتی را رعایت نکرده و اکنون کارت بازرگانی آنان دچهار تعلیق شده است که مقرر شد این موضوع به کارگروه ملی ارجاع شود تا با سپردن ضمانت بتواند مشکلش را حل کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات استمهال تسهیلات بخش کشاورزی بود که با همکاری بانک کشاورزی استان بر حسب قوانین مقرر شد با پرداخت ۲۰ درصد از بدهی این واحدهای تولیدی استمهال برای آنان صورت گیرد.

اشرفی با اشاره به مشکل تأمین آب مورد نیاز واحدهای تولیدی به ویژه در حوزه کشاورزی استان، تصریح کرد: یکی از چالش‌های بزرگ خراسان جنوبی که در سال‌های آینده نیز می‌تواند پرتکرار باشد، مشکلات تأمین آب واحدهای تولیدی به ویژه دامپروری و مرغداری و کوره‌های آجرپزی و گلخانه‌هاست که در دهه گذشته به واسطه قناتی راه‌اندازی شدند اما امروزه نه آن قنات جوابگو نیاز آنان است و نه آب پایداری وجود دارد و نه این امکان که از شبکه آب شرب شهری و روستایی به آنان اختصاص دهیم.

معاون استاندار با بیان اینکه بزرگترین محور توسعه، توسعه بخش کشاوری و امنیت غذایی است، متذکر شد: تأمین آب پایدار و مورد نیاز واحدهای تولیدی بخش کشاورزی و معیشت‌محور استان از دغدغه‌هایی است که باید راهکار اساسی برای آن اندیشیده شود.

به گزارش ایسنا، بررسی مشکل استمهال تسهیلات تبصره ۱۸ واحد تولیدی دامپروری در فردوس، استمهال تسهیلات واحد گلخانه و باغ پسته، رفع تعلیق موقت کارت بازرگانی به منظور ورود ماشین‌آلات و تجهیزات واحد زغالشویی در طبس، تأمین آب مورد نیاز واحد مرغداری گوشتی در بیرجند و واحد پرورش بلدرچین در فردوس، محدود بودن سوخت و تعطیلی موقت جایگاه و همچنین فروش اقساطی تسهیلات مجتمع خدمات رفاهی در فردوس در این جلسه مورد بررسی قرار گرفت و راهکارهای لازم ارائه شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha