• یکشنبه / ۱۲ آذر ۱۴۰۲ / ۲۲:۴۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1402091208691
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی:

فعالان عرصه موسیقی برای نسل جوان ذائقه‌سازی کنند

فعالان عرصه موسیقی برای نسل جوان ذائقه‌سازی کنند

ایسنا/آذربایجان شرقی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از انجمن موسیقی و فعالان این عرصه خواست تا با ترویج و گسترش موسیقی اصیل و فاخر برای نسل جوان ذائقه‌سازی کنند.

سیدمحمدحسین بلاغی در نشستی با حضور رئیس اداره اماکن و مدیران موسسات موسیقی استان، اظهار کرد: برای ارتقای سلیقه مخاطبین در شنیدن موسیقی و ترویج مضامین فاخر می‌بایست انجمن موسیقی، ‌موسسات و همچنین فعالان عرصه موسیقی تمهیدی بیندیشند تا ذائقه نسل جوان با موسیقی فاخر و اصیل قرابت پیدا کند.

وی افزود: در کنار رونق اقتصاد هنر باید به اصل و اساس هنر موسیقی نیز توجه ویژه‌ای شود.

وی تشریح کرد: با گسترش فضای مجازی ذائقه‌ها متناسب با اقتضائات زمان پیش می‌رود و برای ایجاد ذائقه‌ِ خوب برای نسل جدید باید برنامه‌ریزی متفاوت‌تری انجام گیرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی تاکید کرد: اهالی فرهنگ و هنر در طول تاریخ در شکل‌گیری، ‌تقویت و تعالی جریان هنر موثر بوده‌اند و از این رو هر هنرمند در جایگاه خود برای تداوم هنر متعالی تاثیرگذار است.

وی همچنین با اشاره به جایگاه و پیشینه غنی و قوی تبریز در تمام عرصه‌ها، بیان کرد: اهالی هنر موسیقی باید بر لزوم حفظ شان تبریز در این عرصه اهتمام داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه هدف اصلی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در برگزاری کنسرت‌های مختلف ایجاد نشاط اجتماعی و امیدآفرینی است،‌ اظهار کرد: از لحاظ اجراهای صحنه‌ای موسیقی استان آذربایجان‌شرقی جزو سه استان اول کشور است و از ابتدای سال تاکنون ۲۳۰ نوبت اجرای صحنه‌ای در سطح استان داشته‌ایم که این رقم تا پایان سال از مرز ۳۰۰ اجرا فراتر خواهد رفت.

بلاغی خاطرنشان کرد: در حال حاضر مدیریت اماکن استان و اداره‌کل با همکاری و تعامل مناسب سعی بر تسهیل زمینه برای اجراهای موسیقی دارند و امیدواریم این روال اصولی و ماندگار باشد.

همچنین در این نشست سرهنگ آقازاده، رئیس اداره اماکن استان نیز طی سخنانی بر لزوم تقویت زیرساخت‌ها و فضاهای فیزیکی برای تسهیل فعالیت‌های فرهنگی و هنری تاکید کرد و گفت: گروه‌های هنری در تقویت نشاط اجتماعی نقش بسزایی دارند اما باید در عین ارائه برنامه، به اجرای قوانین و آئین‌نامه‌ها نیز پایبند باشند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، در این نشست مدیران موسسات موسیقی استان به ارائه نقطه نظرات خود برای برپایی بهتر کنسرت‌های موسیقی پرداختند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha