• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۱:۱۱
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402091409834
  • خبرنگار : 50160

استاندار زنجان:

قانون جهش تولید دانش‌بنیان می‌تواند گره‌های زیادی را باز کند

قانون جهش تولید دانش‌بنیان می‌تواند گره‌های زیادی را باز کند

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با بیان اینکه توجه به قانون جهش تولید دانش‌بنیان می‌تواند گره‌های زیادی را در استان باز کند، گفت: در کنار این موضوع باید در حوزه بهره‌وری وارد شویم و به آن توجه کنیم.

محسن افشارچی امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آذر ماه) در جلسه بررسی شرایط پذیرش طرح‌های منطبق با مفاد آیین‌نامه اجرایی بند «ب» و «ت» ماده ۱۱ قانون جهش تولید دانش‌بنیان، با بیان اینکه با اتخاذ تدابیر درست باید در چند سال آینده اتفاق‌های متفاوتی در تولید ناخالص داخلی کشور رخ دهد، اظهار کرد: لایه‌های میانی باید نسبت به درک شرایط کشور توجه داشته باشند تا بتوانیم این مسیر را ایجاد کنیم و از اقتصاد وابسته به نفت رها شویم.

وی بیان کرد: یکی از دستگاه‌های مهم در این رابطه، امور مالیاتی است که با یک تصمیم در این ارگان می‌توان شاهد تاثیرهای شگرف بود. قطعا سال آینده از محل حذف برخی معافیت‌های مالیاتی شاهد افزایش حجم مالیات‌های گرفته‌شده در استان خواهیم بود. باید تلاش کنیم سهم خود را از بهره‌مندی از محل مالیات بالا ببریم.

نماینده عالی دولت در استان زنجان با اشاره به اینکه باید سهم استان را از هزینه‌کرد از محل مالیات افزایش دهیم، افزود: انتظار داریم بتوانیم با استفاده از ظرفیت قانون جهش تولید دانش‌بنیان، سهم خود را از این درآمد بالا ببریم و شاهد رونق و توسعه استان باشیم. این ظرفیت قانونی وجود دارد و اداره‌ کل امور مالیاتی استان با همراهی و تعامل باید نقش خود در این رابطه را ایفا کند.

افشارچی با بیان اینکه بخشی از مالیات استان را باید بتوانیم به استان برگردانیم، گفت: با بهره‌مندی از قانون جهش دانش‌بنیان می‌توانیم درد بزرگی را در استان درمان کنیم. باید با بهره‌مندی از این محل تلاش کنیم جایگزین مناسبی برای درآمدهای نفتی شناسایی کنیم.

او با تاکید بر اینکه باید با تاثیر در چرخش عقربه توسعه کشور، از اقتصاد مریض به سمت اقتصادی با سبد تنوعی بالا پیش رویم، ادامه داد: انتظار داریم شرکت‌ها و واحدهای تولیدی تاثیرگذار در استان با بهره‌مندی از این قانون و با تکیه بر تحقیق و توسعه و ارائه ایده‌های نو از محل درآمدهای مالیاتی، منتفع و در مسیر رشد گام بردارند و این انتظار را در استان از آنها داریم.

در ادامه، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه قانون جهش تولید دانش‌بنیان فرصت خوبی برای همه واحدهای صنعتی و فعالان در حوزه تولید است، گفت: با بررسی‌های انجام‌شده، مشکل اصلی نبودن واحد تحقیق و توسعه در واحدهای تولیدی استان است که می‌تواند حلقه واسط برای وصل شدن به بازار باشد.

صمد یوسفی‌اصل بیان کرد: براساس آمارها، ۲۰۰ پروانه تحقیق و توسعه در استان گرفته‌ شده، ولی فقط حدود ۳۰ پروانه اجرایی شده است. در حالی‌ که اگر همه واحدها تلاش کنند تا این بخش‌ها فعال شود، خواهیم توانست از این قانون به‌ درستی استفاده کنیم و از منافع آن بهره‌مند شویم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha