• سه‌شنبه / ۱۴ آذر ۱۴۰۲ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: زنجان
  • کد خبر: 1402091409945
  • خبرنگار : 50295

استاندار زنجان:

اعتباری برای مسکن افراد دارای معلولیت گرفته شده است

اعتباری برای مسکن افراد دارای معلولیت گرفته شده است

ایسنا/زنجان استاندار زنجان با اشاره به شرایط مسکن افراد دارای معلولیت، گفت: اعتباراتی برای مسکن افراد دارای معلولیت گرفته شده است و باید به‌دنبال ساخت مسکن مناسب این قشر باشیم.

محسن افشارچی امروز (سه‌شنبه، ۱۴ آذر ماه) در همایش بزرگداشت روز جهانی معلولان، اظهار کرد: وجوه انسانی بی‌نهایت است، برخی مسائل وجود دارد که با کاهش توان در یک بخش، در بخش دیگر خود را نشان می‌دهد. به طور کلی، در افراد دارای معلولیت چند وجه انسانی وجود دارد که در همه مشترک است، مانند همت بالا که قابل ستایش است.

 وی با تاکید بر اینکه همت افراد دارای معلولیت بسیار بالاست، افزود: باید با همه وجود در مجموعه بهزیستی پای کار آیید. انتظار داریم همه مشکلات این افراد در بهزیستی بررسی شود و هر درخواستی که می‌آید، باید خدمات ارائه شود و نباید اولین پاسخ به درخواست‌ها «نه» باشد.

او همچنین بیان کرد: اعتباراتی برای مسکن افراد دارای معلولیت گرفته شده است و در این حوزه می‌توانیم با استفاده از تکنولوژی، با هزینه‌ کمتر و سازه‌های سبک‌تر و زیباتر، کار را انجام دهیم و باید در این مسیر گام برداریم.

در ادامه برنامه، سرپرست بهزیستی استان زنجان  گفت: تلاش می‌شود تا این افراد حداکثر دسترسی را به امکانات جامعه داشته باشند، این نکته به بهانه این روز هر سال به ما که در این حوزه مسؤولیت داریم یادآوری می‌شود.

روح‌الله خدابنده‌لو ادامه داد: سفارش‌های دینی متعددی درباره فعالیت در این زمینه نقل شده است. آن چیزی که مهم است شخص نیست، بلکه شخصیت افراد است و برای همین عنوان می‌شود معلولان نیاز به ترحم ندارند، زیرا در نزد خدا کسی برتر است که تقوای بیشتری دارد.

او بیان کرد: حدود هفت درصد جمعیت استان زنجان تحت پوشش بهزیستی است که این درصد حدود ۲۹ هزار خانوار را شامل می‌شود. بیش از ۱۸ هزار نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی افراد دارای معلولیت هستند و حدود ۱۶ هزار نفر از آن‌ها مستمری می‌گیرند.

خدابنده‌لو با اشاره به نقش کمک مردم، نهادها و خیران در فعالیت‌های بهزیستی، اظهار کرد: تعدادی مرکز روزانه و شبانه‌روزی برای ارائه خدمات در حوزه صنایع‌ دستی، درمان، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی و ... در حال فعالیت هستند؛ ولی باید به این نکته نیز توجه داشت که بهزیستی ۱۵۰ وظیفه دارد.

وی افزود: بیش از ۱۱۰۰ مددجو در استان شناسایی شده‌اند که نمی‌توانند به مراکز بهزیستی مراجعه کنند. به همین دلیل یکی از برنامه‌ها، رفتن به سراغ این افراد و ارائه خدمات به آنهاست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha