• چهارشنبه / ۱۵ آذر ۱۴۰۲ / ۰۸:۳۸
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1402091510490
  • خبرنگار : 50184

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد کرمانشاه:   

باید به تشکل‌های دانشجویی بیشتر بها داده شود

باید به تشکل‌های دانشجویی بیشتر بها داده شود

ایسنا/کرمانشاه دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد استان کرمانشاه با اشاره به نقش تشکل‌های دانشجویی برای آماده کردن دانشجویان برای نقش آفرینی در حل مشکلات جامعه، گفت: مجموعه‌ای از عوامل در سالهای گذشته باعث شده تا کارایی تشکل های دانشجویی کم شود.  

امیرحسین جعفری نژاد در آستانه روز دانشجو(۱۶ آذر) در گفت و گو با ایسنا، بر لزوم تحرک بیشتر تشکل های دانشجویی تاکید کرد و افزود: متاسفانه طی سالهای گذشته به واسطه تهاجمات فرهنگی دشمنان تلاش شده تا دانشجویان را از فعالیت های تشکیلاتی و ورود به مسائل و مشکلات جامعه دور کنند. 

وی افزود: تشکل های دانشجویی همیشه پیشرو حرکت ها و جنبش های دانشجویی بوده اند، اما در سالهای اخیر دشمنان از یکسو تلاش کرده اند تا دانشجویان را به افرادی منفعل تبدیل کنند. از طرف دیگر از سوی دانشگاه ها هم چندان به تشکل های دانشجویی بها داده نشده است. 

دبیر انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه آزاد کرمانشاه تصریح کرد: طی سالهای اخیر حمایت های فرهنگی از تشکل های دانشجویی بسیار کم شده و همین مسئله هم عاملی شده تا تشکل ها نتوانند برنامه ها و طرح های خوبی را برای ایجاد تحرک در دانشجویان و افزایش آگاهی آنها نسبت به مسائل جامعه اجرایی کنند. 

وی گفت: طبق قانون حدود سه تا پنج درصد از بودجه دانشگاه ها باید صرف فعالیت های فرهنگی شود که بخشی از آن هم مربوط به همین فعالیت تشکل ها و انجمن های دانشجویی است، اما تاکنون محقق نشده است. 

جعفری نژاد خاطرنشان کرد: این موضوع کارایی تشکل های دانشجویی را کم کرده، بگونه ای که اگر دانشگاهی پنج تا شش تشکل و انجمن دانشجویی داشته باشد، حداقل نیمی از آنها منفعل و یا غیرفعال هستند. 

وی اظهار کرد: اگر می خواهیم دانشجوی امروز به مانند گذشته پویا و پرتحرک باشد و در تحولات مختلف اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نقش آفرینی داشته باشد، باید به تشکل های دانشجویی بها بدهیم. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha